Droga rowerowa w Rembertowie gotowa: nowa trasa na ulicy Strażackiej usprawni komunikację w dzielnicy
Mieszkańcy Rembertowa mogą już w pełni korzystać z nowo wybudowanej drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Strażackiej. Inwestycja, zrealizowana przy wsparciu funduszy unijnych, wypełniła lukę komunikacyjną między ulicami Żołnierską a Zesłańców Polskich, zapewniając cyklistom ciągłość i komfort przejazdu. Oprócz samej nawierzchni, projekt przyniósł nowoczesne oświetlenie oraz szereg rozwiązań inżynieryjnych, które mają na celu maksymalizację bezpieczeństwa zarówno rowerzystów, jak i pieszych w tej części stolicy
Nowa infrastruktura rowerowa została poprowadzona po południowej stronie ulicy Strażackiej, tworząc bezpośrednie połączenie między trasą biegnącą wzdłuż drogi serwisowej ulicy Żołnierskiej a rondem przy ulicy Zesłańców Polskich. Dzięki temu rowerzyści ze Starego Rembertowa zyskali znacznie łatwiejszy dostęp do systemów ścieżek prowadzących w stronę Pragi-Południe. Realizacja tego zadania była możliwa dzięki dofinansowaniu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach szerszego programu rozbudowy warszawskich tras rowerowych. Inwestycja nie ograniczyła się jedynie do wylania asfaltu, lecz objęła kompleksową modernizację otoczenia drogi.
– Nowa droga dla rowerów zapewni bezpieczny przejazd między ulicami Żołnierską a Zesłańców Polskich. Także nocą, ponieważ droga została w pełni oświetlona. Wzdłuż stanęło kilkanaście nowych latarni wyposażonych w oprawy SAVA. Identyczne oświetlają już niemal wszystkie warszawskiej ulice – przekazuje ZDM.
Dodatkowo na rondzie u zbiegu ulic Strażackiej i Zesłańców Polskich wyznaczono brakujące dotychczas przejazdy rowerowe przez zachodni oraz południowy wlot, co domknęło system komunikacyjny na tym skrzyżowaniu. Takie rozwiązanie pozwala na płynne i zgodne z przepisami pokonywanie ronda w każdym kierunku bez konieczności zsiadania z roweru.
Istotne zmiany zaszły również w rejonie przystanków autobusowych o nazwie „Żołnierska”, gdzie priorytetem stała się ochrona osób korzystających z przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego. W celu uspokojenia ruchu zlikwidowano dotychczasową zatokę autobusową, co wymusza na kierowcach zatrzymanie się za pojazdem transportu publicznego. Dodatkowo oś jezdni została delikatnie odgięta, a na środku wybudowano specjalną wyspę rozdzielczą. Ta konstrukcja ma skutecznie uniemożliwiać niebezpieczne manewry wyprzedzania autobusów stojących na przystanku, co w przeszłości generowało sytuacje kolizyjne z pieszymi i rowerzystami.
– Rower to coraz bardziej liczący się środek transportu. Pozwala na szybki przejazd przez miasto bez stania w korkach. Dlatego kluczowy jest rozwój sieci tras rowerowych i infrastruktury towarzyszącej. W Warszawie mamy już niemal 865 km tras – z czego ponad 570 km to drogi dla rowerów – oraz ponad 42 tys. stojaków. Rowerzyści mogą też korzystać z ponad 270 samoobsługowych stacji naprawczych – dodaje zarząd.
Wszystkie te działania mają na celu zachęcenie mieszkańców do wyboru roweru jako szybkiego, ekologicznego i bezpiecznego środka codziennego transportu.





















![[Rozwiązanie konkursu] Spektakl „Piotruś Pan” wygraj wejściówki](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/efc19594e211d31d91a8c30352466699c5900dc1.jpeg)
![[KONKURS] Spektakl „Piotruś Pan” wygraj wejściówki](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/4220062c4a3bc4a89accbe6eeeadbeffc25cc607.jpeg)
![[Rozwiązanie konkursu] Wyślij swoje świąteczne życzenia i wygraj publikację w gazecie „Informator Stolicy”](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/8abf53ae5e6bb60e0a46c0cb4da4f5a822bee3aa.png)
![[Rozwiązanie konkursu] "Po słonecznej stronie życia” – wygraj książkę Damiana Abramowicza](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/d0e3e375dcad54d827756f7f588561f4018ff4cc.png)















