mobile
REKLAMA

Droga rowerowa w Rembertowie gotowa: nowa trasa na ulicy Strażackiej usprawni komunikację w dzielnicy

Mieszkańcy Rembertowa mogą już w pełni korzystać z nowo wybudowanej drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Strażackiej. Inwestycja, zrealizowana przy wsparciu funduszy unijnych, wypełniła lukę komunikacyjną między ulicami Żołnierską a Zesłańców Polskich, zapewniając cyklistom ciągłość i komfort przejazdu. Oprócz samej nawierzchni, projekt przyniósł nowoczesne oświetlenie oraz szereg rozwiązań inżynieryjnych, które mają na celu maksymalizację bezpieczeństwa zarówno rowerzystów, jak i pieszych w tej części stolicy

oprac. Alicja Jaryczewska
Droga rowerowa w Rembertowie gotowa: nowa trasa na ulicy Strażackiej usprawni komunikację w dzielnicy

Nowa infrastruktura rowerowa została poprowadzona po południowej stronie ulicy Strażackiej, tworząc bezpośrednie połączenie między trasą biegnącą wzdłuż drogi serwisowej ulicy Żołnierskiej a rondem przy ulicy Zesłańców Polskich. Dzięki temu rowerzyści ze Starego Rembertowa zyskali znacznie łatwiejszy dostęp do systemów ścieżek prowadzących w stronę Pragi-Południe. Realizacja tego zadania była możliwa dzięki dofinansowaniu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach szerszego programu rozbudowy warszawskich tras rowerowych. Inwestycja nie ograniczyła się jedynie do wylania asfaltu, lecz objęła kompleksową modernizację otoczenia drogi.

– Nowa droga dla rowerów zapewni bezpieczny przejazd między ulicami Żołnierską a Zesłańców Polskich. Także nocą, ponieważ droga została w pełni oświetlona. Wzdłuż stanęło kilkanaście nowych latarni wyposażonych w oprawy SAVA. Identyczne oświetlają już niemal wszystkie warszawskiej ulice – przekazuje ZDM.

Dodatkowo na rondzie u zbiegu ulic Strażackiej i Zesłańców Polskich wyznaczono brakujące dotychczas przejazdy rowerowe przez zachodni oraz południowy wlot, co domknęło system komunikacyjny na tym skrzyżowaniu. Takie rozwiązanie pozwala na płynne i zgodne z przepisami pokonywanie ronda w każdym kierunku bez konieczności zsiadania z roweru.

Istotne zmiany zaszły również w rejonie przystanków autobusowych o nazwie „Żołnierska”, gdzie priorytetem stała się ochrona osób korzystających z przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego. W celu uspokojenia ruchu zlikwidowano dotychczasową zatokę autobusową, co wymusza na kierowcach zatrzymanie się za pojazdem transportu publicznego. Dodatkowo oś jezdni została delikatnie odgięta, a na środku wybudowano specjalną wyspę rozdzielczą. Ta konstrukcja ma skutecznie uniemożliwiać niebezpieczne manewry wyprzedzania autobusów stojących na przystanku, co w przeszłości generowało sytuacje kolizyjne z pieszymi i rowerzystami.

– Rower to coraz bardziej liczący się środek transportu. Pozwala na szybki przejazd przez miasto bez stania w korkach. Dlatego kluczowy jest rozwój sieci tras rowerowych i infrastruktury towarzyszącej. W Warszawie mamy już niemal 865 km tras – z czego ponad 570 km to drogi dla rowerów – oraz ponad 42 tys. stojaków. Rowerzyści mogą też korzystać z ponad 270 samoobsługowych stacji naprawczych – dodaje zarząd.

Wszystkie te działania mają na celu zachęcenie mieszkańców do wyboru roweru jako szybkiego, ekologicznego i bezpiecznego środka codziennego transportu.

 

fot. ZDM 

KOMENTARZE

aktualności

REKLAMA
więcej z działu aktualności
REKLAMA

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda