Dyskusja „Kultura realna czy wirtualna”
W Służewskim Domu Kultury eksperci razem z gośćmi debatowali nad tym, jak dzisiaj konsumujemy kulturę.
Wraz z upowszechnieniem się dostępu do sieci wzrósł zakres społecznej partycypacji w szeroko rozumianej kulturze. Po raz pierwszy w historii doszło do sytuacji, w której każdy może być zarówno użytkownikiem, jak i aktywnym uczestnikiem kultury. W związku z tym internauta publikując wpis, tweet, czy komentarz staje się osobą mającą realny wpływ na twórców internetowego „contentu”.
Jak „cyfrowa rzeczywistość” wpłynęła na treści tworzone przez artystów? Jakie aktywności i usługi weszły obecnie do szerokiego kręgu oferty kulturalnej? Jak ekspansja dóbr kultury w dobie Internetu przełożyła się na wydatki ponoszone przez jej konsumentów? Na te i wiele innych pytań starali się znaleźć odpowiedź specjaliści i goście, którzy przybyli na spotkanie do Saloniku Literackiego Służewskiego Domu Kultury w czwartkowy wieczór.
Spotkanie zorganizowane w ramach projektu „Kultura w sieci i w realu” poprowadził Kamil „Jakuza” Jaczyński – animator sportu, wykładowca Akademii Menedżerów Muzycznych, Polskiej Akademii Nauk i HipHop Akademii, a przede wszystkim główny PR-owiec wytwórni muzycznej Wielkie Joł. Jego gośćmi byli Dawid Bartkowski (twórca goodkid.pl, związany z Noisey, Interią i radiową Trójką) oraz badaczka kultury Aleksandra Gębarowska (Gfk Polonia). Kolejne spotkanie w ramach projektu już w lutym. Wstęp wolny
Adam Kutryba