mobile
REKLAMA

Jest wykonawca buspasa na ul. Głębockiej

- Wybraliśmy wykonawcę w przetargu na budowę pasa dla autobusów na Białołęce. Prace wykona firma Balzola, a ich koszt to ponad 14 mln zł. Inwestycja będzie jednak współfinansowana przez prywatny podmiot - poinformował Zarząd Dróg Miejskich

IS
Jest wykonawca buspasa na ul. Głębockiej

Na to rozwiązanie czekało wielu mieszkańców Białołęki i Targówka. Ma ono zdecydowanie usprawnić komunikację m.in. ze stacją metra Kondratowicza. Chodzi o budowę buspasa na ul. Głębockiej, która jest głównym łącznikiem dzielnicy Białołęka z drugą linią metra. Zarząd Dróg Miejskich wyłonił właśnie wykonawcę budowy buspasa.

- Spośród czterech ofert wybraliśmy tę złożoną przez firmę Balzola. Prace będą kosztować 14 347 521,26 zł. Jest to kwota sporo poniżej kosztorysu oscylującego w granicach 20 mln zł. Oprócz budowy buspasa przetarg obejmuje także wymianę nawierzchni całego odcinka drogi, na którym buspas się pojawi – poinformował ZDM.

W kosztach będzie partycypował również właściciel pobliskiego centrum handlowego, firma G. City.

- Wykonawca na wykonanie zadania będzie miał 160 dni. W tym 120 dni przewidziane jest na zasadniczą część robót, zaś pozostałe 40 dni na prace wykończeniowe poza jezdnią – wyjaśnia ZDM.

Dzięki tej inwestycji mieszkańcy Białołęki będą mogli szybciej dotrzeć do drugiej linii metra.

Szczegóły projektu

Na jezdni w stronę Bródna buspas powstanie na odcinku od przystanku „CH Targówek 03” do ul. Kondratowicza. W drugim kierunku zacznie się za skrzyżowaniem z ulicami Przy Grodzisku i Malborskiej i zakończy na wysokości przystanku „CH Targówek 03”. Na odcinkach z jednym pasem ruchu jezdnia zostanie poszerzona.

Będzie osobny pas do skrętu w prawo w ul. Malborską i wydłużony prawoskręt na drogę dojazdową do centrum handlowego Atrium Targówek. Piesi zyskają azyl na przejściu po południowej skrzyżowania ul. św. Wincentego z ulicami Malborską i Przy Grodzisku. Rowerzyści natomiast przedłużoną drogę oraz przejazd po południowej stronie ronda na wysokości wspomnianego centrum, co zapewni ciągłość trasy rowerowej między Bródnem a Białołęką.

 

fot.ZDM

 

 

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda