Jutro protest rolników – będą ogromne utrudnienia
Rolnicy po raz kolejny przyjadą do Warszawy, aby protestować przeciwko Zielonemu Ładowi. Protest „Precz z Zielonym Ładem” rozpocznie się w samo południe na pl. Zamkowym. Organizatorzy wydarzenia zapowiadają, że weźmie w nim udział nawet dwieście tysięcy uczestników
To już kolejny protest, jaki rolnicy organizują w stolicy przeciwko Zielonemu Ładowi. Hasło jutrzejszego protestu to „Precz z Zielonym Ładem”.
W związku z przyjazdem rolników do stolicy należy liczyć się z utrudnieniami w ruchu.
Protestujący zbiorą się na pl. Zamkowym w samo południe. Następnie przejdą ulicami Krakowskie Przedmieście, Nowy Świat, Świętokrzyską, Marszałkowską, rondo Dmowskiego, Alejami Jerozolimskimi, rondo de Gaulle’a, Nowy Świat i plac Trzech Krzyży do Wiejskiej. Zakończenie zgromadzenia zostało zaplanowane na godz. 22.00.
Zmiany w komunikacji
Pierwsze zmiany w ruchu mogą zostać wprowadzone, gdy uczestnicy będą docierali na Plac Zamkowy. Jeśli trzeba będzie zamknąć ruch w al. Solidarności w okolicach Placu Zamkowego, to tramwaje linii 4 i 20 pojadą przez Most Gdański.
Trasy pozostałych linii tramwajowych zostaną podzielone na dwie części:
Linia 13 – po stronie Woli: CM. WOLSKI - ... - al. Solidarności – Okopowa – Towarowa – Grójecka – PL. NARUTOWICZA (bez postoju); po stronie Pragi Płn.: KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA - ... - Targowa – Ratuszowa – RATUSZOWA-ZOO (bez postoju);
Linia 23 – po stronie Woli: NOWE BEMOWO - ... - al. Solidarności – al. Jana Pawła II – Popiełuszki – METRO-MARYMONT (bez postoju); po stronie Pragi Płn.: CZYNSZOWA - ... - 11 Listopada – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) (bez postoju);
Linia 26 – po stronie Woli: METRO MŁOCINY - ... - al. Solidarności – al. Jana Pawła II – ks. J. Popiełuszki – METRO-MARYMONT (bez postoju); po stronie Pragi Płn.: WIATRACZNA - ... - Targowa – Ratuszowa – RATUSZOWA-ZOO (bez postoju).
Podobnie będzie w przypadku autobusów: 160 zawrócą na wysokości Dworca Wileńskiego, a 190 dojadą z jednej strony do Placu Bankowego, a od strony Marek tylko do skrzyżowania al. „Solidarności” z Targową i zawrócą na wysokości ulicy Ząbkowskiej.
W czasie zbiórki uczestników na Placu Zamkowym, zablokowany może być przejazd ulicą Miodową i Krakowskim Przedmieściem, a autobusy linii: 116, 128, 175, 178, 180, 222, 503 i 518 zostaną skierowane na trasy objazdowe.
Po godzinie 12:00 rozpocznie się przemarsz uczestników. Najpierw zamknięty zostanie fragment Traktu Królewskiego i skrzyżowanie z ulicą Świętokrzyską (na objazdach dodatkowo linie: 106, 111 i E-2). Gdy uczestnicy skręcą w prawo, w ulice Świętokrzyską, zostanie zamknięta cała trasa przemarszu – m.in. wyłączony zostanie ruch tramwajowy i autobusowy w Al. Jerozolimskich oraz na ulicy Marszałkowskiej.
Trasy tramwajów linii 7, 9, 15, 18, 22, 24, 25 zostaną podzielone na dwie części, a 4 i 35 będą kursowały objazdami:
Linia 4 – w obu kierunkach: RONDO ŻABA - ... - most Śląsko-Dąbrowski – al. Solidarności – al. Jana Pawła II – Chałubińskiego – al. Niepodległości – Nowowiejska – pl. Zbawiciela - ... WYŚCIGI; w przypadku zablokowanego torowiska w al. Solidarności: RONDO ŻABA - ... - 11 Listopada – Targowa – Ratuszowa – Jagiellońska – S. Starzyńskiego – Most Gdański – Z. Słomińskiego – al. Jana Pawła II – T. Chałubińskiego – al. Niepodległości – Nowowiejska – pl. Zbawiciela - ... WYŚCIGI;
Linia 35 – w obu kierunkach: PIASKI - ... - rondo Zgrupowania AK „Radosław” – Okopowa – Towarowa – Grójecka – S. Banacha – BANACHA.
Na objazdach znajdą się także autobusy kursujące w tamtym rejonie: 106, 107, 108, 111, 116, 117, 118, 127, 128, 131, 158, 159, 166, 171, 175, 178, 180, 222, 503, 501, 507, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 525. Kiedy uczestnicy dotrą pod Sejm – na objazdach będą dodatkowo linie 108 i 162.
Informatorzy Warszawskiego Transportu Publicznego
W piątek pasażerom będą pomagali informatorzy WTP. W kluczowych miejscach pokierują do najlepszego dostępnego środka transportu. Na warszawskich ulicach będą pracowali także instruktorzy nadzoru ruchu. Najlepiej skorzystać z obu linii metra oraz pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich.
fot. Instytut Gospodarki Rolnej