Marszałek Tyszka apeluje o utworzenie podziemnego przejścia w centrum stolicy
Wicemarszałek Sejmu RP, Stanisław Tyszka złożył do Ministra Infrastruktury bardzo ważne, z perspektywy mieszkańców i licznych turystów odwiedzających stolicę, zapytania w sprawie dwóch przejść podziemnych: pierwsze dotyczy modernizacji przejścia podziemnego między Dworcem Warszawa Śródmieście a Dworcem Centralnym oraz drugie w sprawie przeciągającej się budowy przejścia podziemnego między stacją metra Centrum a Dworcem Warszawa Śródmieście.
Warszawa jest stolicą średniej wielkości europejskiego państwa. Aż trudno uwierzyć, że ta dynamicznie rozwijająca się metropolia przez ponad 20 lat funkcjonowania metra nie doczekała się podziemnego połączenia z pobliskimi dworcami kolejowymi. Obecnie sytuacja wygląda tak, że pasażerowie, którzy wysiadają na stacji metro Centrum i chcą dotrzeć na Dworzec Warszawa Śródmieście albo Dworzec Centralny muszą pokonywać strome schody i wychodzić na dwór nawet podczas silnych opadów deszczu i śniegu, mrozów oraz upałów. Problem ten dotyka oczywiście najbardziej osoby starsze i niepełnosprawne. Mieszkańcy Warszawy narzekają na utrudnienia w poruszaniu się - zwłaszcza w godzinach szczytu. Sytuacja ta była już wielokrotnie sygnalizowana w mediach, a jak czytamy w zapytaniu Tyszki to mimo iż „pod koniec 2015 r. spółka Skarbu Państwa, nadzorowana przez Ministra Infrastruktury, jaką jest PKP S.A., zapowiedziała, że w ramach modernizacji linii średnicowej zbuduje przejście podziemne łączące Dworzec Warszawa Śródmieście ze stacją metro Centrum to do tej pory jednak żadne prace związane z realizacją inwestycji nie zostały podjęte”. Marszałek Tyszka chce uzyskać od Ministra Infrastruktury odpowiedź na pytanie skąd wynikają opóźnienia w budowie przejścia i kiedy budowa w końcu się rozpocznie.
Nieco lepiej ma się sytuacja pomiędzy Dworcem Warszawa Śródmieście a Dworcem Centralnym. Tam przejście jest. Jednakże jest ono zupełnie nieoznakowane od strony Dworca Centralnego. Od strony Dworca Warszawa Śródmieście widnieje natomiast tylko tablica znajdująca się na końcu peronu – jest to zdecydowanie za mało. W konsekwencji wielu podróżnych nawet nie wie o jego istnieniu. Stanisław Tyszka podkreśla, że: „Konieczne jest, aby na obu dworcach umieszczonych zostało wiele widocznych tablic, drogowskazów i napisów, tak by każdy podróżny mógł się z łatwością zorientować o możliwości przejścia z jednego dworca na drugi”. A w swoim zapytaniu wskazuje, że także stan techniczny przejścia pozostawia wiele do życzenia i zasadna byłaby jego modernizacja.
Kwestia przejścia pomiędzy Dworcem Warszawa Śródmieście a Dworcem Centralnym jest bardzo istotna w kontekście przeciągającej się inwestycji dotyczącej budowy przejścia podziemnego między stacją metro Centrum a Dworcem Warszawa Śródmieście – gdy ta inwestycja zostanie wreszcie zrealizowana wówczas możliwe będzie bezpośrednie przejście podziemiami między stacją metro Centrum a Dworcem Centralnym.
















![[Rozwiązanie konkursu] Spektakl „Łóżko pełne cudzoziemców” wygraj podwójną wejściówkę](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/2178efc705c649654fdb3972150d9ad76fb26e15.jpeg)
![[KONKURS] Spektakl „Łóżko pełne cudzoziemców” wygraj podwójną wejściówkę](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/55a79858d3621f2ddc7b75ecb70333535976dde0.jpeg)
![[Konkurs] Wygraj wejściówki na pokaz filmu „Plan na życie. Carlo Acutis”](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/c671315129a3b262db05dcabeb060bf5a1277fa0.jpeg)
![[Rozwiązanie Konkursu] Wygraj podwójne zaproszenie na improwizowane SHOW "Ale Granda!!!"](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/0d6c3ea1271b849f74a232f49d19e03ce8a30515.png)














