mobile
REKLAMA

Most dzieli zamiast łączyć

Mieszkańcy Żoliborza protestują przeciwko budowie mostu Krasińskiego, który miałby połączyć ich dzielnicę z Targówkiem. Przeciwnego zdania są mieszkańcy Targówka. Chcą jak najszybszej budowy przeprawy przez Wisłę. Przysłowie mówi, że „gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta”. Czy skorzystają na tym mieszkańcy Wawra?

Most dzieli zamiast łączyć

Koncepcja mostu Krasińskiego, zamiast łączyć, dzieli. Przeciwni budowie są mieszkańcy Żoliborza. Boją się, że ich dzielnica zostanie zakorkowana przez samochody. Odmiennego zdania są mieszkańcy Targówka. Zebrano 23 tysiące podpisów zwolenników mostu Krasińskiego. Spór pomiędzy tymi dwoma dzielnicami chcą wykorzystań mieszkańcy Wawra. Tym bardziej, że most łączący Wawer i Wilanów planowano pod koniec lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. W 1998 roku ówczesny Zarząd Gminy Warszawa Wawer wydał decyzję o warunkach zabudowy dla mostu i trasy na Zaporze. Most miał być lokalną przeprawą o długości prawie 7 km, na którym byłyby chodniki i ścieżki rowerowe. W 2004 roku Zarząd Dróg Miejskich zrezygnował z realizacji tej inwestycji, ale dwa lata później, w 2008 roku stołeczne Biuro Drogownictwa i Komunikacji zleciło opracowanie studium wykonalności dla trasy i mostu.

Mieszkańcy Wawra, zwolennicy budowy mostu na Zaporze zbierają się na facebooku. Założyli profil „Chcemy Mostu na Zaporze zamiast Mostu Krasińskiego”. Wawerski ratusz popiera postulaty mieszkańców dzielnicy i widzi plusy w realizacji tej inwestycji. Jakie? Rozwiązanie problemów komunikacyjnych nie tylko Wawra, ale też dzielnic sąsiednich takich jak Wesoła. Z mostu na Zaporze mogliby też korzystać mieszkańcy Pragi Południe.
Zapytaliśmy władz Wilanowa o stanowisko wobec mostu na Zaporze. Mamy oficjalną odpowiedź.

W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej w sprawie mostu na Zaporze informuję, że zarząd dzielnicy Wilanów popiera pomysł budowy tej przeprawy przez Wisłę, choć oczywiście decyzja pozostaje w gestii miasta. Dla Wilanowa priorytetową inwestycją obecnie jest most w ramach Południowej Obwodnicy Warszawy i na tę trasę czekamy. Połączy ona naszą dzielnicę z dzielnicą Wawer w 2020 roku. Kolejnym ważnym elementem drogowym dla Wilanowa, dzięki któremu zyskamy połączenie z inną dzielnicą, jest ul. Nowokabacka, która połączy Wilanów z Ursynowem. Przetarg jest już rozstrzygnięty, a jej budowa rozpocznie się w przyszłym roku.

Działania na rzecz jak najszybszej budowy „Mostu na Zaporze” poparła prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz – Waltz w Programie dla Warszawy na lata 2006 – 2014.

Jak zakończy się spór pomiędzy Żoliborzem a Targówkiem i czy zyska na tym Wawer, czas pokaże.
Andrzej Sitko 

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda