Od 1 stycznia nie kupisz już biletu u kierowcy i motorniczego
Zarząd Transportu Miejskiego zadecydował o zlikwidowaniu usługi wprowadzonej w 1999 r. Swoją decyzje argumentuje tym, że sprzedaż powoduje obniżenie koncentracji pracowników oraz ogólną dostępnością biletów.
Zdaniem Zarządu Transportu Miejskiego, głównym zadaniem kierowców i motorniczych jest spokojne, bezpieczne i punktualne przewiezienie pasażerów. Podczas jazdy osoby prowadzące pojazdy powinny skupić swoją uwagę na ruchu ulicznym, a nie zajmować się przyjmowaniem pieniędzy i wydawaniem biletów, gdyż może to wpłynąć na obniżenie koncentracji.
Stołeczni urzędnicy uważają, że decyzja ta nie będzie miała większego znaczenia dla pasażerów. W Warszawie bilety można kupić w kioskach, salonikach prasowych, ale także w sukcesywnie rozwijanych sieciach automatów biletowych - stacjonarnych (jest ich już ok. 720) oraz mobilnych, znajdujących się w pojazdach (jest ich ok. 1850). Pasażerowie mogą również zakupić bilety poprzez internet i telefon komórkowy. Od niedawna, o czym pisaliśmy na naszych łamach, bilety można zakupić także w aplikacji Jakdojade.