Od dzisiejszego dnia kierowcy pojadą Wolską w stronę centrum
Kolejny etap budowy tramwaju na Kasprzaka zakończony. Od soboty, 28 stycznia, kierowcy pojadą już nową jezdnią ulicy Wolskiej w kierunku centrum. Tramwajarze dalej pracują nad trasą, a jej ukończenie nastąpi jeszcze w tym roku.
Sygnalizacja na Kasprzaka
Tramwajarze rozpoczną wprowadzanie zmian w sobotę, 28 stycznia, od godz. 16.00 od ul. Kasprzaka. Na odcinku od skrzyżowania z ul. Płocką i Krzyżanowskiego do ul. Bema, nadal zajęte będą lewe pasy obu jezdni (wzdłuż torowiska). Dla pieszych i rowerzystów udostępniona będzie zebra przez ul. Skierniewicką, wyposażona w sygnalizację świetlną. Także dla kierowców na skrzyżowaniu z Płocką uruchomione zostaną sygnalizatory drogowe. Wszystkie one będą dopasowane do ruchu tramwajowego na ulicy Kasprzaka oraz zsynchronizowane z sygnalizacją na skrzyżowaniu Kasprzaka i Bema.
Kasprzaka w stronę Bemowa
Na nitce w stronę Bemowa pomiędzy Skierniewicka a Płocką dostępne będą cztery pasy ruchu: dwa do jazdy prosto i po jednym do skrętów w prawo lub w lewo. Pojazdy transportu publicznego, MTON i TAXI będą uprawnione do jazdy prosto także z prawoskrętu. Za Płocką, cały czas w tym samym kierunku, ruch prowadzony będzie dwoma pasami: prawy przeznaczony będzie dla autobusów, MTON i TAXI, lewy pozostanie ogólnodostępny. Na skrzyżowaniu z Bema jezdnia rozszerzy się do trzech pasów: prawo- i lewoskrętu oraz do pasa jazdy prosto. Także i tutaj pojazdy transportu publicznego, MTON i TAXI będą uprawnione do jazdy prosto także z prawego pasa.
Kasprzaka w stronę centrum
Na jezdni Kasprzaka w stronę centrum, pomiędzy Bema a Krzyżanowskiego, przestanie obowiązywać buspas. Na samym skrzyżowaniu z Krzyżanowskiego kierowcy będą mogli skorzystać z pasów: do skrętu w lewo, jazdy prosto oraz jazdy prosto i w prawo. Zmiany na ul. Kasprzaka obowiązywać będą ok. miesiąca.
Zmiany na Wolskiej
Także w sobotę, 28 stycznia, ale o godz. 18.00 wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu na ul. Wolskiej pomiędzy Elekcyjną i Ordona a Sowińskiego. Będą się one wiązać z kontynuacją przebudowy przejścia podziemnego, budową kładki i wiaduktu nad torowiskiem w pasie rozdziału oraz robotami przy sieci wodno-kanalizacyjnej na północnej jezdni ul. Wolskiej. Na skrzyżowaniu ul. Wolskiej i Redutowej budowane będą mury oporowe. W związku z pracami, jezdnia ulicy Wolskiej w stronę Bemowa zostanie zamknięta na wysokości ul. Redutowej.
Wolska w stronę Bemowa
Dla kierowców poruszających się ul. Wolską w stronę Bemowa od skrzyżowania z Elekcyjną dostępne będą dwa pasy, zwężające się do jednego na wysokości cerkwi. Na skrzyżowaniu z Redutową będzie można z niego skręcić w prawo lub jechać prosto. Ci, którzy pojadą prosto – w stronę Bemowa – poruszać się będą jednym pasem jezdni środkowej („pod prąd”). Na jezdnię północną wrócą przewiązką urządzoną przed skrzyżowaniem z ul. Sowińskiego. Kierowcy nie będą też mieli możliwości wyjechania z Redutowej w prawo. Zalecany objazd do ul. Połczyńskiej poprowadzi ul. Górczewską i Powstańców Śląskich.
Zawrotka przy Hubalczyków
Kierowcy jadący Wolską w stronę Bemowa nie skręcą w lewo w ul. Sowińskiego (w kierunku Jana Kazimierza). W związku z tym na skrzyżowaniu z ul. Fort Wola i Hubaczyków urządzona zostanie sygnalizacja świetlna. Kierowcy zyskają tu możliwość zawracania w stronę centrum ze skrajnego lewego pasa. Dodatkowo będą tu dwa pasy do jazdy prosto i jeden do skrętu w prawo.
Wolska w stronę centrum
Na jezdni Wolskiej w stronę centrum, od skrzyżowania z Sowińskiego, będą dwa pasy ruchu, w tym jeden – prawy – przeznaczony dla autobusów, pojazdów MTON i taksówek. Poruszający się tą jezdnią nie będą mieli możliwości skrętu w lewo w ul. Redutową. Do Redutowej dojazd będzie możliwy ul. Kasprzaka, Ordona i Wolską, a do Jana Kazimierza i Sowińskiego ul. Kasprzaka, Ordona i samego Jana Kazimierza.
Natomiast kierowcy poruszający się ul. Redutową odzyskają możliwość skrętu w lewo w ul. Wolską. Będą mogli pojechać dwoma pasami (z miejscowym zwężeniem do jednego) ul. Wolskiej w stronę centrum lub do ul. Kasprzaka.
Skrzyżowanie Wolska, Elekcyjna i Ordona
Dla jadących ul. Wolską od strony al. Prymasa Tysiąclecia urządzony zostanie osobny pas do skrętu w prawo w ul. Elekcyjną. Dodatkowo na jezdni w tym kierunku dostępne będą dwa pasy do jazdy prosto i jeden do skrętu w lewo w Ordona.
Na ulicy Ordona wytyczony zostanie prawoskręt w Wolską w stronę centrum oraz pas do jazdy prosto i w lewo w Wolską w stronę Bemowa.
Analogicznie na Elekcyjnej dostępny będzie osobny lewoskręt w Wolską w stronę centrum oraz pas do jazdy prosto i skrętu w prawo w Wolską w stronę Bemowa.
Kasprzaka pomiędzy Ordona a Wolską
W stronę Bemowa kierowcy pojadą dwoma pasami ul. Kasprzaka, a w stronę centrum trzema (jeden z nich będzie buspasem). Na jezdni w stronę centrum urządzony zostanie osobny lewoskręt w ul. Ordona. Pozostałe relacje nie zmienią się.
Taka organizacja ruchu potrwa ok. dwa miesiące – do ostatniego tygodnia marca. Następnie na kolejny miesiąc, w miejsce lewych, zamknięte zostaną dwa prawe pasy północnej jezdni ul. Wolskiej. Zasady organizacji ruchu nie zmienią się co do zasady do końca kwietnia 2023 roku.
Komunikacja
W tym czasie autobusy linii 197 zostaną wycofane z pętli przy Cmentarzu Wolskim – skończą trasę na przystanku Reduta Wolska, u zbiegu ulicy Redutowej i Wolskiej. Dalszą podróż będzie można kontynuować tramwajami linii 11, 13, 26, 27 i 78, które będą kursowały ulicą Wolską bez zmian. Zmienioną trasą pojadą również autobusy nocnej linii N42. Więcej informacji na stronie Warszawskiego Transportu Publicznego.
Nowa linia tramwajowa już w tym roku
Oddanie do użytku jezdni na Wolskiej to kolejny zakończony etap prac nad tramwajem na Kasprzaka. Tramwajarze w styczniu oddali do użytku ponad pół kilometra nowych torów – między ul. Skierniewicką a Karolkową. Nowa trasa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra: Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Podróż potrwa zaledwie kilka minut. Budowa nowej linii tramwajowej zostanie zakończona w tym roku. Jak przebiega budowa nowej linii tramwajowej? Sprawdź na stronie tramwajnakasprzaka.pl
fot. infoulice.pl