mobile
REKLAMA

Od kiedy strefa płatnego parkowania w okolicy Placu Hallera

Na początku czerwca br. Rada Warszawy zdecydowała o przyjęciu pakietu zmian w stołecznej SPPN. Jedną z nich jest włączenie do strefy okolic pl. Hallera na Pradze-Północ. Formalnie płatne parkowanie zacznie obowiązywać w tym miejscu od 2 stycznia 2023 r. Aby zmiany mogły wejść w życie, jeszcze w tym roku musimy przeprowadzić prace w terenie – dlatego ogłosiliśmy przetarg na wykonanie oznakowania i wdrożenie organizacji ruchu na nowym obszarze SPPN.

Informacja prasowa
Od kiedy strefa płatnego parkowania w okolicy Placu Hallera

Podstawową rolą SPPN jest ograniczenie długotrwałego postoju kierowców sklasyfikowanych jako przyjezdni, przez wprowadzenie odpłatności za postój i skłonienie do wyboru komunikacji zbiorowej, jako środka codziennego transportu.

Budynki mieszkalne na pl. Hallera i w jego okolicach były budowane w latach 50. i 60. Nie maja więc garaży podziemnych, a ich budowniczowie nie zakładali, że w Warszawie będzie aż tyle samochodów. Z tego względu liczba miejsc postojowych jest mocno ograniczona.

Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że dla godzin nocnych i porannych za prawie 80% łącznej zajętości miejsc postojowych, w 75% odpowiadają mieszkańcy. Jednak gdy zaczynają się „robocze” godziny w ciągu dnia, to udział ten spada do niemal 50% – na rzecz osób przyjezdnych i usług – których z kolei udział jest na tyle dominujący, że mamy do czynienia z okresowym przepełnieniem obszaru – co oznacza przypadki postoju nielegalnego. Jest to sytuacja niepożądana, w szczególności, że taki stan – dominacja grup „niemieszkańców” – trwa również w godzinach „po pracy”, kiedy mieszkańcy wracają do swoich domów i szukają wolnego miejsca.

Na podstawie tych badań, Rada Warszawy zadecydowała o objęciu tego fragmentu Pragi strefą płatnego parkowania.

 Co się zmieni?

Okolice pl. Hallera to stosunkowo mały obszar ograniczony od północy linią ulicy Starzyńskiego, a z pozostałych stron sąsiadujący z obecną granicą SPPN. Strefą zostanie objętych ponad 9 km dróg leżących na powierzchni niespełna 1 km kwadratowego. Wzdłuż dróg publicznych będzie wyznaczonych blisko 1,5 tys. miejsc parkingowych oraz dodatkowe w strefach postoju tylko dla mieszkańców.

Formalnie SPPN na nowym obszarze zacznie funkcjonować od 2 stycznia 2023 r. Wcześniej musimy jednak wdrożyć zatwierdzaną organizację ruchu. Będzie to polegać na  wyznaczeniu 1,5 tys. miejsc parkingowych, nowego ronda na skrzyżowaniu ulic Szanajcy i Dąbrowszczaków oraz przemianowaniu niektórych ulic na jednokierunkowe, dzięki czemu uda się wyznaczyć więcej miejsc postojowych.  Chcemy, aby prace zakończyły się tuż przed początkiem obowiązywania SPPN.

Na oferty w przetargu czekamy do 30 sierpnia.

W tym samym czasie planujemy wdrożyć nową organizację ruchu na Górnym i Dolnym Mokotowie, do linii ulic Różanej i Gagarina. Tutaj też od przyszłego roku obowiązywała będzie SPPN. Strefa powiększy się dzięki temu o kolejne 30 km dróg zajmujących blisko 5 km kwadratowych powierzchni. Znajdzie się tu niemal 5 tys. ogólnodostępnych miejsc postojowych oraz ponad pół tysiąca dodatkowych w strefach tylko dla mieszkańców. Obecnie przygotowujemy się do ogłoszenia postępowania na wdrożenie zmian.

Zatwierdzony przez Radę Miasta pakiet zmian w SPPN zakłada również m.in. zwaloryzowanie stawek za postój, podniesienie opłat dla nieuczciwych kierowców czy brak obowiązku umieszczania biletu za szybą. Szczegóły można znaleźć tutaj.

fot zdm. waw.pl

KOMENTARZE

aktualności

REKLAMA
więcej z działu aktualności
REKLAMA

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda