Płatności online za czynności urzędowe
Miasto uruchomiło system płatności online za czynności urzędowe. Szybko i wygodnie można dokonać opłaty przez internet za meldunek czy wydanie prawa jazdy. Z tej możliwości korzystają już mieszkańcy Śródmieścia i Wilanowa.
W katalogu czynności administracyjnych, za które warszawiacy mogą wnosić opłaty przez internet, znajdują się m.in. opłaty skarbowe, zezwolenia budowlane, procedury związane z uzyskaniem uprawnień do prowadzenia pojazdów, rejestracja pojazdów.
– Płatności online to bardzo wygodna forma uiszczania opłat. Wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców, staramy się, aby ta forma była jak najbardziej dostępna – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy
W Warszawie już od kilku lat mieszkańcy mogą dokonać opłaty w urzędzie przy pomocy karty płatniczej. Terminale płatnicze są zamontowane w kasach urzędu miasta, urzędów dzielnic, punktów obsługi pasażera ZTM, a także ośrodków sportu i rekreacji, ZOO, cmentarzy komunalnych, schroniska dla zwierząt czy punktów informacji turystycznej. Płatności kartą lub przy pomocy aplikacji zainstalowanych na smartfonach, można dokonywać również kupując bilety komunikacji miejskiej czy wypożyczając rower miejski. Również nowoczesne parkomaty, zainstalowane w strefach płatnego parkowania umożliwiają dokonanie płatności przy pomocy karty płatniczej. Ponadto pasażerowie komunikacji miejskiej mogą uiścić opłatę za jazdę bez ważnego biletu u kontrolerów ZTM, którzy są wyposażeni w przenośne terminale.
Płatności online to rozwiązanie, polegające na umożliwieniu mieszkańcom dokonywania opłat online za wybrane sprawy urzędowe. Wystarczy wybrać odpowiednią dzielnicę, a następnie rodzaj sprawy, uzupełnić dane identyfikacyjne, wybrać swój bank i potwierdzić wykonanie przelewu, po przekierowaniu na stronę transakcyjną. Po dokonaniu płatności mieszkaniec automatycznie otrzymuje jej mailowe potwierdzenie. Urzędnik natomiast ma możliwość weryfikacji transakcji w trybie online, za pomocą narzędzia dostarczonego przez operatora płatności.