Rusza akcja "Masz prawo"
Nie każdy z nas wie w jaki sposób działa rynek, jak wyglądają jego mechanizmy. Skutkiem tej niewiedzy jest łamanie na szeroką skalę praw konsumenta.
Jak informuje Miasto Stołeczne Warszawa, rozpoczęła się druga odsłona kampanii „Masz prawo”, której zadaniem jest przybliżenie mieszkańcom Warszawy praw konsumenta oraz pokazanie, w jaki sposób - niekiedy wyjątkowo nieuczciwie - działa rynek.
Jak Informuje Urząd Miasta Stołecznego Warszawa, akcja potrwa do końca kwietnia. Przedsięwzięcie będzie promowane i przeprowadzane w komunikacji miejskiej, ale nie tylko. W marcu zostaną uruchomione punkty konsultacyjne w centrach handlowych, gdzie porad udzielą eksperci Miejskiego Rzecznika Konsumentów.
Celem kampanii jest unikanie sytuacji, w których konsument zostaje wprowadzony w błąd podczas zawierania umowy i poszerzanie wiedzy dotyczącej tego, jakie obowiązki mają wobec swoich klientów przedsiębiorcy. Organizatorzy chcą również uchronić konsumentów przed sytuacjami, w których – w różnej formie – są zmuszani do zawierania umów. Akcja ma na celu również uświadomienie mieszkańcom Stolicy, że mają możliwość i pełne prawo do ochrony przed tego typu manipulacjami.
Potrzeba przeprowadzenia takiej akcji jest ewidentna, jak czytamy na stronie Urzędu Miasta, w latach 2007–2016 z pomocy rzecznika skorzystało 225762 mieszkańców Warszawy, udzielono 200 240 porad, w 15 080 sprawach rzecznik podjęła działania interwencyjne, sporządzono 6 654 opinii prawnych oraz 1 226 pozwów do sądu. Przed sądem rzecznik działa łącznie na rzecz 2 562 konsumentów, w 139 postępowaniach, w tym 6 grupowych.