mobile
REKLAMA

Rusza budowa drugiego tunelu na Warszawie Gdańskiej

Kolejarze rozpoczynają prace przy budowie drugiego tunelu na stacji Warszawa Gdańska. - Drugie przejście podziemne na stacji Warszawa Gdańska ułatwi przesiadki między pociągami a metrem, tramwajami i autobusami- przekazały PKP PLK

IS
Rusza budowa  drugiego tunelu na Warszawie Gdańskiej

Na stacji Warszawa Gdańska powstanie drugi tunel. Właśnie rozpoczyna się jego budowa.

- Powstanie nowe – drugie – ok. 150-metrowe przejście podziemne, które usprawni ruch podróżnych na stacji oraz ułatwi przesiadki między koleją a komunikacją miejską – w tym przede wszystkim na metro. Drugi tunel powstanie równolegle i bardziej na zachód od obecnie funkcjonującego – podkreśla Martyn Janduła z PKP PLK.

Dziś rozpoczęły się prace na peronie 2, który został wyłączony z użytku. Jak będą przebiegały prace?

- Firma PORR S.A. zabezpieczy sieć trakcyjną oraz zdemontuje ok. 50 metrów dwóch przebiegających w tym miejscu torów, a także fragment samego peronu – mniej więcej na szerokość przyszłego przejścia pod torami. Po tych pracach wykonawca przystąpi do wbijania w grunt stalowych ścianek szczelnych, które zabezpieczą po bokach planowany w tym miejscu wykop. Kolejny etap to wybudowanie specjalnych stalowych konstrukcji odciążających, na których wykonawca ułoży na nowo tory. Cała operacja potrwa ok. miesiąca, a dzięki zastosowanej technologii, dalsze prace będą mogły toczyć się już bez konieczności wstrzymywania ruchu pociągów- wylicza Janduła.

Podobne prace w kolejnych etapach zostaną wykonane na peronach i torach w kierunku ul. Ks. Romana Indrzejczyka.

Jak informuje PKP PLK wejście do tunelu od strony północnej zostało zaplanowane od strony Żoliborza z ul. Ks. Romana Indrzejczyka. Tunel będzie poprowadzony pod całą stacją i po południowej stronie połączy się z dotychczasowym przejściem podziemnym w okolicach budynku dworca i wejścia do metra.

Tunel będzie miał 9,5 metra szerokości a wyjścia na perony nr 2, 3 i 4 . Koszt inwestycji to oko. 80 mln zł.

- Zakończenie zasadniczych prac i udostępnienie nowego przejścia podziemnego oraz nowych rozwiązań na peronach planowane jest do końca 2025 roku – informuje PKP PLK.

fot. mat.pras.

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda