Rusza kolejny etap budowy mostu na Pragę - zabetonowano płaszcz i oczep.
Gotowe są już wszystkie trzy lądowe podpory mostu pieszo-rowerowego. Zakończyło się też pogrążanie w dnie Wisły wszystkich 216 ścianek szczelnych pod budowę podpór rzecznych, kończy się również betonowanie fundamentu podpory P3. Obecnie trwa wykop pod podporę P4.
Dopiero na początku września była możliwośc przyspieszenia prac budowlanych z powodu podniesienia sie poziumu rzeki.
Miesiąc temu zakończyło się instalowanie wszystkich grodzic. Chodzi o ścianki szczelne podpór. Jako ostatnie zostały pogrążone w Wiśle grodzice podpory oznaczonej jako P4. W tej chwili jest ich 216 przygotowane pod trzy podpory.
Przypominamy, że każda podpora będzie się składać z trzech fragmentów. To tzw. korek betonowy, fundament i filar. Dwa pierwsze elementy służą osadzeniu podpory w ziemi. Podpora P2 już je posiada – w pierwszym tygodniu października firma Budimex wykonał korek, a następnie zabetonował fundament.
Zabetonowanie podpory P3 nastąpiło w minioną środę. Było dosyć widowiskowe. Niektórzy mieszkańcy idący po stronie bulwarów wiślanych zatrzymywali się na chwilę i przyglądali się betonowozom z efektownie rozłożonymi wysięgnikami i umocowanymi na nich rurami, którymi przez ponad 5 godzin wylewano beton.
Beton pozostało wylać jeszcze pod podporę P4. Na razie do tego jeszcze nieco daleka droga – w tym tygodniu rozpoczęły się prace przy wykopie pod utworzenie betonowego korka. Wstępnie betonowanie planowane jest na 26 października. Termin ten może ulec zmianie ze względu na trudniejsze warunki geologiczne – wykop prowadzony jest w iłach.
Prace równolegle prowadzone są też na brzegach. Po stronie bulwarów wiślanych zabetonowano płaszcz i oczep długiego na 85 m muru oporowego. Płaszcz to betonowe pokrycie dotychczasowych wbitych ścianek szczelnych muru, a oczep to inaczej gzyms.
Z kolei po stronie praskiej charakterystyczny, bo wygięty na kształt litery L mur oporowy P1 i P2 przy podporze P7 został zakończony we wrześniu. Pozostałe lądowe podpory też już są gotowe.
fot. zdm.waw.pl