Tarcze TBM „przewierciły się” do stacji Lazurowa
Wciąż trwa budowa ostatniego odcinka II linii metra na Bemowie. Metro Warszawskie poinformowało o postępach na placu budowy. - Przybywa torów na przyszłej stacji techniczno-postojowej na Karolinie, ale trwają też prace wykończeniowe w kolejnych budynkach. Świetne tempo mają również obie tarcze TBM, które „przewierciły się” do stacji Lazurowa – przekazał Anna Barton z Metra Warszawskiego

Jak informowaliśmy w weekend druga z tarcz Krystyna drążyła tunel pod ulicą Lazurową. Najpierw do stacji Lazurowa przebijała się tarcza Anna, a TBM Krystyna zrobiła to niedługo później – dotarła do stacji Lazurowa w Dzień Kobiet. Jak wskazuje Metro Warszawskie teraz przed obiema maszynami jeszcze około półkilometrowy odcinek do obecnie „krańcowej” stacji linii M2 – Bemowo. Gdy obie wykonają swoją pracę, powstanie połączenie pomiędzy działającym odcinkiem M2, a tym który jest w budowie.
Przyglądając się stacji Techniczno – Postojowej widać, że stoją już wszystkie budynki. Widać kształty przyszłych pomieszczeń – kładziona jest posadzka, malowane są ściany.
Baza dla pociągów metra
Metro Warszawskie przekazało szczegółowe informacje dotyczące postępów prac. Ostatecznego kształtu nabrały hale i budynki, w których serwisowane będą pociągi. Przygotowane są dla nich już tory i kanały, do których będą schodzić pracownicy, by przeprowadzać przegląd składów. Przygotowywane są też stanowiska, gdzie pociągi będą myte i odkurzane.
Na zewnątrz ułożonych jest coraz więcej torów, po których składy będą wjeżdżać i wyjeżdżać z nowej stacji techniczno-postojowej. Wyraźnie wyróżnia się też konstrukcja tunelu, prowadzącego bezpośrednio pod ziemię do linii M2. Nad całością zabudowań góruje budynek nastawni, skąd dyspozytorzy sterować będą ruchem pociągów i pojazdów pomocniczych na terenie STP.
Bemowski odcinek linii M2
Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. Do użytku zostaną oddane trzy stacje: C3 „Lazurowa” w rejonie skrzyżowania ulic Górczewskiej i Lazurowej, C2 „Chrzanów” przy skrzyżowaniu ulic Rayskiego i Szeligowskiej i C1 „Karolin” wraz z torami odstawczymi w okolicach skrzyżowania ulic Połczyńskiej i Sochaczewskiej. Za stacją C1 powstaną podziemne tory dojazdowe do budowanej STP. Powstała infrastruktura zapewni możliwość kompleksowej obsługi taboru przeznaczonego do przewozu pasażerów na drugiej linii metra. Ponadto, w ramach przedsięwzięcia, wybudowane będą dwie wentylatornie.