mobile

Tarcze TBM „przewierciły się” do stacji Lazurowa

Wciąż trwa budowa ostatniego odcinka II linii metra na Bemowie. Metro Warszawskie poinformowało o postępach na placu budowy. - Przybywa torów na przyszłej stacji techniczno-postojowej na Karolinie, ale trwają też prace wykończeniowe w kolejnych budynkach. Świetne tempo mają również obie tarcze TBM, które „przewierciły się” do stacji Lazurowa przekazał Anna Barton z Metra Warszawskiego
 

IS
Tarcze TBM „przewierciły się” do stacji Lazurowa

Jak informowaliśmy w weekend druga z tarcz Krystyna drążyła tunel pod ulicą Lazurową. Najpierw do stacji Lazurowa przebijała się tarcza Anna, a TBM Krystyna zrobiła to niedługo później – dotarła do stacji Lazurowa w Dzień Kobiet. Jak wskazuje Metro Warszawskie teraz przed obiema maszynami jeszcze około półkilometrowy odcinek do obecnie „krańcowej” stacji linii M2 – Bemowo. Gdy obie wykonają swoją pracę, powstanie połączenie pomiędzy działającym odcinkiem M2, a tym który jest w budowie.

Przyglądając się stacji Techniczno – Postojowej widać, że stoją już wszystkie budynki. Widać kształty przyszłych pomieszczeń – kładziona jest posadzka, malowane są ściany.

Baza dla pociągów metra

Metro Warszawskie przekazało szczegółowe informacje dotyczące postępów prac. Ostatecznego kształtu nabrały hale i budynki, w których serwisowane będą pociągi. Przygotowane są dla nich już tory i kanały, do których będą schodzić pracownicy, by przeprowadzać przegląd składów. Przygotowywane są też stanowiska, gdzie pociągi będą myte i odkurzane.

Na zewnątrz ułożonych jest coraz więcej torów, po których składy będą wjeżdżać i wyjeżdżać z nowej stacji techniczno-postojowej. Wyraźnie wyróżnia się też konstrukcja tunelu, prowadzącego bezpośrednio pod ziemię do linii M2. Nad całością zabudowań góruje budynek nastawni, skąd dyspozytorzy sterować będą ruchem pociągów i pojazdów pomocniczych na terenie STP.

Bemowski odcinek linii M2

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. Do użytku zostaną oddane trzy stacje: C3 „Lazurowa” w rejonie skrzyżowania ulic Górczewskiej i Lazurowej, C2 „Chrzanów” przy skrzyżowaniu ulic Rayskiego i Szeligowskiej i C1 „Karolin” wraz z torami odstawczymi w okolicach skrzyżowania ulic Połczyńskiej i Sochaczewskiej. Za stacją C1 powstaną podziemne tory dojazdowe do budowanej STP. Powstała infrastruktura zapewni możliwość kompleksowej obsługi taboru przeznaczonego do przewozu pasażerów na drugiej linii metra. Ponadto, w ramach przedsięwzięcia, wybudowane będą dwie wentylatornie.

 

Źródło/fot. Metro Warszawskie

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda