mobile

To będzie druga stacja techniczna dla metra. Prezydent Trzaskowski rozpoczął budowę STP Karolin

Warszawa zyska nową stację techniczno-postojową na Bemowie, która będzie obsługiwać linię M2 metra. To druga taka stacja w mieście, po STP Kabaty, która jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania i utrzymania podziemnej kolejki. Prezydent Rafał Trzaskowski wmurował kamień węgielny w jednym z budynków STP Karolin

Jakub Bielawski
To będzie druga stacja techniczna dla metra. Prezydent Trzaskowski rozpoczął budowę STP Karolin

Prezydent Trzaskowski dał sygnał do rozpoczęcia prac

STP Karolin zajmie 30 hektarów terenu i będzie składać się z kilkudziesięciu obiektów, w tym hal elektrowozowni, budynków administracyjnych i obiektów gospodarczych. Stacja będzie mieć możliwość kompleksowej obsługi pociągów metra i zarządzania procesem eksploatacyjnym linii. Obecnie całą sieć warszawskiego metra obsługuje STP Kabaty, która jest zbyt mała do obsługi stale rozbudowywanej sieci. Dlatego wraz z ostatnim odcinkiem linii M2 na Bemowie, powstaje jednocześnie STP Karolin.

- Ta stacja postojowa jest naprawdę duża, a inwestycja imponująca. Jest potrzebna do obsługi II linii, ale również do obsługi pierwszego etapu III linii, którą niedługo zaczniemy projektować – mówił podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego prezydent Rafał Trzaskowski.

Budowa STP Karolin jest częścią kontraktu obejmującego również realizację ostatniego, prawie czterokilometrowego odcinka M2 na Bemowie, który będzie składał się z trzech stacji: Lazurowa, Chrzanów i Karolin. Po zakończeniu budowy tych stacji, mieszkańcy Bemowa w 20 minut będą mogli dojechać do centrum miasta. Również mieszkańcy pobliskiego Ożarowa Mazowieckiego będą mieli znacznie łatwiejszy dojazd do centrum Warszawy. Sieć metra będzie liczyła w sumie 46 km, z 42 stacjami.

Zapowiedziano III linię metra

Prezydent Rafał Trzaskowski zapowiedział również, że w najbliższych tygodniach Warszawa zaprezentuje rozwiązania komunikacyjne i decyzje dotyczące III linii metra, która ma być gotowa w 2030 roku.

- Miejmy nadzieję, że prace nad III linią będą mogły się rozpocząć w 2027 roku, a zakończyć w roku 2030 – wyjaśniał prezydent.

Podkreślił on, że prowadzenie takich inwestycji bez wsparcia unijnymi środkami nie jest możliwe i wyraził nadzieję, że w związku z przywracaniem praworządności w Polsce, pieniądze unijne zostaną w całości odblokowane i inwestycje w niskoemisyjną energię i tabor oraz komunikacje miejską, będą mogły być wspierane przez Unię Europejską.

fot.UMW

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda