Uwagi Dzielnicy do planu miejscowego rejonu ul. Burakowskiej
Wola złożyła ponad 60 uwag do projektu planu zagospodarowania rejonu ul. Burakowskiej. Dzielnica wnioskuje m.in. o większą ilość terenów zielonych, oraz terenów przeznaczonych pod infrastrukturę społeczną oraz utworzenie parkingu w rejonie projektowanej stacji kolejowej.
Stołeczne Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego jest w trakcie prac nad planem miejscowym rejonu ul. Burakowskiej. Pod koniec listopada 2017 r. dokument został wyłożony, a 11 grudnia odbyła się publiczna dyskusja. Uwagi do projektu mają nie tylko mieszkańcy, ale również Dzielnica. – Złożyliśmy ponad 60 uwag do projektu planu zagospodarowania rejonu ul. Burakowskiej. Liczymy na to, że projektanci uwzględnią nasze postulaty dotyczące zwiększenia terenów zielonych oraz tych przeznaczonych pod infrastrukturę społeczną. Chodzi tutaj przede wszystkim o możliwość budowy w przyszłości placówek oświatowych czy kulturalnych – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola.
Dzielnica wnosi o zmianę przeznaczenia terenu w rejonie budynku dawnej Fabryki Koronek. – Możliwa do zagospodarowania przestrzeń nie jest duża, dlatego w tym miejscu powinna być zieleń. Dzięki temu rozwiązaniu poprawi się ekspozycja budynków objętych ochroną konserwatorską – mówi burmistrz Strzałkowski. Z kolei wprowadzenie funkcji mieszkaniowej wielorodzinnej powoduje, że będą tu potrzebne szkoły, przedszkola, obiekty sportowe, kulturalne oraz przychodnia. Stąd wniosek dzielnicy o zapewnienie większej ilości terenów przeznaczonych na te cele.
Jedna z uwag dotyczy umożliwienia budowy parkingu, który w przyszłości mógłby obsługiwać przyszłą stację kolejową oraz Cmentarz Stare Powązki. Dzielnica postuluje również likwidację wybranych alei pieszo jezdnych (jest to także uwaga zgłoszona przez mieszkańców budynków przy ul. Piaskowej). Przebieg przedmiotowych alei zaproponowany w projekcie planu, zakłóci istniejące zagospodarowanie terenu, m.in. plac zabaw, zieleń oraz techniczne elementy garaży podziemnych, które znajdują się w miejscu projektowanych alei.