W Warszawie ma powstać jeden z najdłuższych mostów pieszo-rowerowych na świecie
Tę informację warszawski ratusz zapowiadał od pewnego czasu. Prezydent Trzaskowski ogłosił dziś, że powstanie most łączący Bulwary Wiślane z Pragą. Projekt jest już gotowy, a pozwolenie na budowę prawomocne. Planowany czas budowy to 2-3 lata.
„Decyzja o budowie tego mostu to dla mnie symboliczny moment. Ta inwestycja idealnie oddaje wizję Warszawy, w którą wierzę. Miasta, które do tej pory było idealnym miejscem do pracy, a teraz – dzięki zmianom, które już rozpoczęliśmy - stanie się idealnym miejscem do życia” – powiedział dziś Trzaskowski.
Most ma liczyć ok. 500 m długości. Szerokość konstrukcji będzie zróżnicowana. W najwęższym miejscu będzie mieć 6,9 m, nad nurtem rzeki rozszerzy się do 16,3 m. Będzie to najdłuższy na świecie most tylko dla pieszych i rowerzystów. Powstanie na wysokości ul. Karowej na lewym brzegu i ul. Okrzei na prawym brzegu.
„Ta inwestycja będzie najciekawszą architektonicznie przeprawą w stolicy. Z podobnych konstrukcji słyną inne miasta na świecie – warto wspomnieć choćby Millenium Bridge w Londynie czy szereg ikonicznych przepraw w nadrzecznym parku Madrid Rio” – mówi Prezydent Trzaskowski.
Most ma stworzyć nowe połączenie spacerowe między Bulwarami Wiślanymi, a praskim brzegiem Wisły, który jest bardziej naturalny i niezagospodarowany. Dzięki nowej przeprawie przejście z jednego na drugi brzeg ma być łatwe i wygodne.
„Nie tylko brzegi Wisły zyskają dzięki nowemu mostowi. Będzie on szansą dla rewitalizującej się właśnie Pragi, która tym samym przybliży się do centrum miasta i zyska wygodne połączenie z kampusem uniwersyteckim na Powiślu. Ciąg ulic Okrzei i Ząbkowskiej może stać się nową osią – praskim odpowiednikiem Traktu Królewskiego. Dziś Okrzei kończy się nadwiślańskimi zaroślami. Po otwarciu mostu idący tą trasą w kilka minut znajdzie się na Bulwarach Wiślanych. A dalej - wzdłuż Karowej - szybko trafi w okolice Krakowskiego Przedmieścia” – mówił dalej Rafał Trzaskowski.
Warszawa ma przeznaczyć na nowy most 180 mln zł.
Źródło: um.warszawa.pl