Warszawa w mediach społecznościowych
Grow with Warsaw – tak nazywa się miejski profil na LinkedIn. To największy – obok Łodzi – polski serwis miejski w największej na świecie sieci dla profesjonalistów. Nie ustępujemy też Berlinowi, Helsinkom czy Sztokholmowi
Warszawa na LinkedIn
LinkedIn jest jedną z największych platform społecznościowych. Ma na świecie ma ok. 875 milionów użytkowników, skupia globalną, biznesową publiczność. Przedsiębiorstwa i instytucje sięgają po ten kanał jako narzędzie do budowania marki oraz jako kanał dystrybuowania informacji do pożądanej grupy odbiorców. Prowadzoną przez Urząd m.st. Warszawy stronę marki „Grow with Warsaw”, śledzi już ponad 11 tys. osób z szeroko pojętego grona inwestorów i talentów.
- Warszawa stawia na współpracę z całym otoczeniem biznesowym, dlatego decyzja o pojawieniu się w najlepszym miejscu do kontaktu z siecią profesjonalistów czyli na LinkedIn była oczywista – mówi Karolina Zdrodowska, dyrektorka koordynatorka ds. przedsiębiorczości i dialogu społecznego w warszawskim ratuszu i dodaje: - W dzisiejszym świecie miasta funkcjonują podobnie jak firmy - inwestują, zatrudniają ludzi, rozrastają się, konkurują ze sobą na wielu płaszczyznach i promują. Dlatego coraz częściej wykorzystują kanały mediów społecznościowych do angażowania odbiorców i nawiązywania relacji pomiędzy władzą lokalną a think tankami, fundacjami, organizacjami pozarządowymi i ekspertami.
Konto „Grow with Warsaw” to ważne narzędzie wzmacniające wizerunek i markę Warszawy, które przedstawiają miasto jako miejsce otwarte, dobrego życia, które zmienia się i dostosowuje do potrzeb mieszkańców - zaradnych, wolnych i zmotywowanych. Treści publikowane są głównie w języku angielskim. Prezentują Warszawę jako miejsce, w którym warto zlokalizować siedzibę ze względu na ekosystem biznesowy – perspektywiczne startupy, bardzo dobre uczelnie, dostęp do puli talentów, instytucji wsparcia czy funduszy. Z kolei osoby śledzące konto i rozważające związanie się ze stolicą na dłużej, dowiedzą się, że po pracy mogą korzystać z wygodnego życia w nowoczesnym i przyjaznym mieście.
Konto „Grow with Warsaw” moderowane jest przez Wydział Promocji Gospodarczej w Biurze Rozwoju Gospodarczego. Pod adresem - promocjagospodarcza@um.warszawa.pl urzędnicy oczekują na inne propozycje tematów z obszaru inwestycji i jakości życia, którymi warto podzielić się w serwisie.
LinkedIn w liczbach
Liczba obserwujących (wybrane miasta z Polski): Łódź – 11 tys., Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna – 6 tys., Invest in Wrocław – 4 tys., Invest in Pomerania – 4 tys., Invest in Poznań – 3 tys., Invest in Lublin – 2 tys.,
Liczba obserwujących (wybrane ośrodki europejskie): London & Partners – 41 tys., Dublin City Council – 18 tys., Copenhagen Capacity – 18 tys., Choose Paris Region – 13 tys., Berlin Partner für Wirtschaft und Technologie GmbH – 11 tys., Helsinki Partners – 10 tys., Invest Stockholm – 9 tys., Vienna Business Agency – 9 tys., I Amsterdam – 8 tys., Riga – 3 tys., Invest in Madrid – 2 tys.
LinkedIn jest dostępny w 26 językach. Działa w 200 krajach i regionach. W każdym tygodniu 52 mln ludzi korzysta z LinkedIn do wyszukiwania ofert pracy z ponad 58 mln firm.
Warszawa stawia na biznes
Przyciąganie talentów, rozwój innowacji, ulepszanie warunków prowadzenia biznesu w stolicy czy wsparcie inwestora to priorytetowe obszary działań miasta. Oprócz corocznej obecności w Cannes, Warszawa bierze też udział w międzynarodowych targach inwestycyjnych – EXPO REAL w Monachium.
Warszawa jest także aktywna w światowej walce o talenty, w ramach której prowadzi kampanię on-line na rynkach zagranicznych. W ramach projektu marketingowego Choose Europe, który zrzesza europejskie miasta i agencje promocji inwestycji stolica ma szansę powalczyć także o inwestorów z Ameryki Północnej (www.chooseeurope.eu).
fot.UMW