Wysokiej klasy autobusy pojawią się w Warszawie
Już w tę sobotę, 22 grudnia, miasto stołeczne Warszawa wzbogaci się o nowe, 9-metrowe autobusy. Początkowo będzie ich 21, natomiast po świętach możemy spodziewać się czterech więcej. Przewoźnik udostępni także 9 wozów rezerwowych.
Pasażerowie pojazdów skorzystają z najnowszego modelu Otokar Vectio C - będzie to debiut tego modelu w stolicy. Na pełny komfort użytkowania pozwolą: klimatyzacja, monitoring, biletomaty, system głosowego zapowiadania przystanków oraz urządzenia lokalizacyjne i zliczające pasażerów. Osobom niedowidzącym przejazd ułatwi biała czcionka wyświetlająca się na zewnętrznych wyświetlaczach elektronicznych, informujących o numerze linii i kierunku jazdy. Autobusy będą również niskowejściowe.
Na etapie przetargu, ZTM zastosował wysokie wymagania dotyczące nie tylko taboru. Przewoźnik będzie miał obowiązek korzystać z zajezdni, w której uprzątnie dany autobus. W tym miejscu pojazd powinien również przechodzić niezbędne przeglądy i naprawy.
Wymogiem przetargowym byli również odpowiednio wykwalifikowani przewoźnicy, znający przepisy porządkowe i taryfowe. Powinni orientować się w układzie komunikacyjnym i topografii Warszawy oraz okolic. Jedną z istotniejszych kwestii podczas procesu rekrytacyjnego okazała się znajomoć języka polskiego przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1). Przewoźnik został zobowiązany do zatrudnienia kierowców na podstawie umowy o pracę.
Warszawiacy skorzystają z nowych środków komunikacji miejskiej na trasach linii 119, 152, 211, 227, 262 i 334. Według planów Zarządu Transportu Miejskiego nie pojawi się już więcej partii autobusów z silnikami diesla. Zastąpią je nowe, wyorzystujące napęd alternatywny – gazowy, hybrydowy lub elektryczny.
Inicjatywę wcieli w życie firma Arriva, która rozpoczyna przewozy w ramach 8-letniego kontraktu.
Fot. pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Solaris_Urbino_10_1006.jpg