Budowa wiaduktu na Chełmżyńskiej, jak idą prace?
W tym roku rozpoczęły się prace budowlane wiaduktu wzdłuż ulicy Chełmżyńskiej w Rembertowie. Jak informuje stołeczny ratusz niedługo ukończona zostanie budowa zbiornika retencyjnego i kanalizacji deszczowej. Wg założeń wiadukt ma zapewnić bezkolizyjny przejazd nad linią kolejową Warszawa Zachodnia-Terespol i pomóc rozwiązać obecny problem tworzących się korków samochodowych. Zakończenie prac planowane jest na grudzień 2025 r.
Nowe połączenie komunikacyjne
W lipcu bieżącego roku ruszyła budowa wiaduktu nad torami kolejowymi, wzdłuż Chełmżyńskiej. Połączenie przebiegnie nad ulicami Chłopickiego, Strażacką oraz linią kolejową Warszawa Zachodnia-Terespol. Będzie on częścią nowej drogi o długości 700 m, która połączy skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej ze Stelmachów z Rondem Granzowa.
Kończy się pierwszy etap budowy
Obecnie, jak informuje Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta, dobiega końca budowa nowego zbiornika retencyjnego. Zastąpi on dotychczasowy, położony w pobliżu, a po jego uruchomieniu – w miejscu obecnego zbiornika – stanie podpora wiaduktu. Jednocześnie trwa przebudowa infrastruktury podziemnej m.in. teletechnicznej, elektrycznej i gazowej oraz budowa kanalizacji deszczowej. Po zakończeniu tych prac rozpocznie się budowa drogi oraz samego wiaduktu.
Zmiany w organizacji ruchu
Na potrzeby przebudowy sieci oraz budowy kanalizacji latem nastąpiły zmiany w organizacji ruchu, które polegają na:
-
zwężeniu pasów ruchu ulicy Chełmżyńskiej po północnej stronie ronda Granzowa oraz w rejonie skrzyżowania z ulicą Stelmachów;
-
zwężeniu ulicy Chłopickiego z zachowaniem ruchu dwukierunkowego;
-
skróceniu pasa do skrętu w prawo z ul. Strażackiej od strony Targówka w ul. Chełmżyńską.
Jak wyglądają plany budowy?
Wg przekazanych informacji plany inwestycji przewidują poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym, a także skrócenie czasu przejazdu przez tory. Na wiadukcie o długości 140 m powstanie jezdnia z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Po wschodniej stronie znajdą się chodnik i ścieżka rowerowa, a po zachodniej chodnik. Przy wiadukcie przewidziano również pochylnię, schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Na północnym dojeździe powstanie zatoka autobusowa z przystankiem. Po otwarciu wiaduktu funkcjonujący przejazd kolejowy na ul. Chełmżyńskiej zostanie zlikwidowany.
Udrożnienie ruchu w Rembertowie
Wg założeń drogowców nowe połączenie pomoże w rozwiązaniu wieloletniego problemu w Rembertowie, jakim są tworzące się przy przejazdach kolejowych korki. Każdego dnia, w godzinach szczytu, w owych korkach utyka niezliczona liczba samochodów, w tym często karetek, pojazdów straży pożarnej, policji oraz autobusów. Udrożnienie zatorów jest sprawą kluczową dla okolicznych mieszkańców i kierowców. Dzięki tej inwestycji, zostanie ułatwiony dojazd z Rembertowa do Ząbek, na Targówek i Pragę, co pozwoli na zaoszczędzenie czasu podróżującym.
Inwestycja realizowana wspólnie przez Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA ma być gotowa do końca 2025 r. Wykonawcą prac budowlanych jest firma Intop Warszawa, a całkowity koszt inwestycji wynosi około 68,5 mln zł.
fot. SZRM