Bulwary od Centrum Nauki Kopernik do mostu Śląsko-Dąbrowskiego zostaną wybudowane w przeciągu 11 i pół miesiąca
Ponad kilometrowej długości odcinek nadwiślańskich bulwarów od Centrum Nauki Kopernik do mostu Śląsko-Dąbrowskiego zostanie wybudowany w przeciągu 11 i pół miesiąca. Tak deklaruje wykonawca, firma Skanska, z którą dziś Miasto Stołeczne Warszawa podpisało umowę.
– Bulwary to inwestycja, na którą czekają tysiące warszawiaków. Nie możemy ich zawieść. Traktujemy ten projekt priorytetowo dlatego bacznie będziemy obserwować postęp prac na budowie. Mam nadzieję, że wykonawca nas nie zawiedzie i już latem przyszłego roku będziemy przechadzać się kolejnym fragmentem nadwiślańskiej promenady – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.
– Cieszę się, że to firmie Skanska powierzona została rola generalnego wykonawcy dokończenia bulwarów wiślanych. Startowaliśmy w pierwotnym przetargu na wykonanie tych prac i zajęliśmy w nim drugie miejsce, znamy więc doskonale ten projekt. Jako generalny wykonawca zrealizowaliśmy w całym kraju wiele podobnych inwestycji, z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa i poszanowaniem środowiska naturalnego. Jestem przekonany, że po zakończeniu prac bulwary wiślane będą dobrze służyć warszawiakom i staną się przykładem projektu zrealizowanego z korzyścią dla społeczeństwa – mówi Krzysztof Andrulewicz, Prezes Zarządu Skanska S.A.
Skanska S.A. zwycięzca postępowania na „Roboty budowlano-montażowe dla zadania inwestycyjnego: Zagospodarowanie lewobrzeżnego bulwaru Wisły – etap 1 – odcinek 1.2.” zadeklarował realizację tego projektu w przeciągu 11 i pół miesiąca. Firma zaoferowała również najniższą cenę 65 802 013,13 zł i 60 miesięcy gwarancji na swoją pracę.
Drugi odcinek pierwszego etapu lewobrzeżnych bulwarów od mostu Świętokrzyskiego do mostu Śląsko-Dąbrowskiego mierzy blisko 1,2 kilometra. W ramach inwestycji poza przebudową budowli wodnych, stanowiących nabrzeże rzeki, zrealizowana zostanie budowa nadwiślańskiej promenady spacerowej z towarzyszącą jej ścieżką rowerową.
Prace nad projektem zagospodarowania lewobrzeżnego bulwaru rozpoczęły się w 2009 r. od przeprowadzenia konkursu architektonicznego. Złożono w nim 31 prac, a zwycięska koncepcja, wykonana przez grupę RS Architektura, stanowi założenia projektu budowlanego obecnie realizowanej inwestycji.
Wedle założeń projektantów lewobrzeżny bulwar kompozycyjnie ukształtowano jako czytelny układ placów i linearnych łączników. Dzięki dodatkowym rozwiązaniom takim jak Park Żywej Rzeki, Plac Uniwersytecki ze sceną czy plaża z pawilonem obsługowym możliwe będzie udostępnienie użytkownikom różnego rodzaju atrakcji całorocznych, jak i sezonowych. Wszystkie elementy nadwiślańskiej promenady zostały zaprojektowane tak by były odporne na okresowe zalewanie, w czasie wysokich stanów wód.