Estakada w Rembertowie już otwarta
Pierwsi kierowcy pojechali nową estakadą nad skrzyżowaniem ul. Żołnierskiej z ul. Marsa w Rembertowie. To jedna z większych inwestycji realizowanych przez miasto w tej dzielnicy. Zmiany na lepsze odczują nie tylko mieszkańcy Rembertowa, ale również kierowcy korzystający z tego węzła przy wjeździe do centrum Warszawy.
Budowa estakady nad skrzyżowaniem ul. Żołnierskiej z ul. Marsa rozpoczęła się w kwietniu 2020 roku. Po 20 miesiącach wiadukty tego ważnego węzła komunikacyjnego we wschodniej części stolicy są już przejezdne.
– Cieszę się, że od dzisiaj mieszkańcy Rembertowa mogą korzystać z nowego rozwiązania komunikacyjnego. Wiadukt nad ul. Marsa jest już przejezdny. Udało nam się domknąć tę wielką, realizowaną od wielu lat inwestycję. Jest teraz bezpieczniej, zmniejszą się korki. To z pewnością jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji w dzielnicy – powiedział Rafał Trzaskowski podczas wizyty w okolicy nowej estakady. To jedno z miejsc, w których pojawi się prezydent podczas dzisiejszego objazdu w Rembertowie.
Szybciej do centrum
Pomimo trwających prac budowlanych, ulicami Marsa i Żołnierską przejeżdżało w październiku 2022 r. średnio ok. 60 tys. pojazdów na dobę. To pokazuje, jak ważne są te ulice w układzie komunikacyjnym i transportowym Warszawy.
Nowo wybudowana estakada uzupełnia rozwiązania drogowe, które powstały w ostatnich latach. Konstrukcja ma długość ok. 600 m i przejmie ruch w stronę centrum Warszawy oraz umożliwi przejazd nad skrzyżowaniem ul. Marsa z ul. Chełmżyńską i Okularową.
Zakończenie inwestycji oznacza również przywrócenie na skrzyżowaniu ulic Żołnierskiej, Marsa i Rekruckiej możliwości skrętu w lewo z ul. Żołnierskiej w ul. Marsa oraz z ul. Marsa w lewo w ul. Rekrucką.
Nowoczesny węzeł komunikacyjny
We wrześniu 2019 roku zakończył się etap przebudowy drogi wojewódzkiej nr 631. W jego ramach – nad skrzyżowaniem ulic Marsa i Żołnierskiej – wybudowana została pierwsza z estakad, wschodnia (prowadząca ruch w stronę granicy miasta) oraz dziesięć innych obiektów inżynierskich, w tym: dodatkowe wiadukty w ul. Marsa nad linią kolejową, estakada do skrętu w lewo z ul. Marsa w ul. Żołnierską, wiadukty w ul. Żołnierskiej nad linią kolejową i kolejne nad skrzyżowaniem z ul. Czwartaków, kładka dla pieszych, a także przejścia dla zwierząt leśnych.
Modernizacja ciągu ulic Marsa i Żołnierskiej prowadzona była na odcinku ok. 5 km.
Fot. um Warszawa