French Touch - wielopłaszczyznowy projekt integracyjny
French Touch to nie tylko gala z muzyczno-tanecznym show. To także nowy biznes model wypracowany przez Polskę i Francję, składający się z trzech filarów opartych na organizacji rozmaitych wydarzeń, akcji handlowych oraz ulepszaniu komunikacji między dwoma krajami. Jak jest realizowany i kto go wspiera?
French Touch, czyli biznesowy projekt komercyjny stworzony we współpracy z m.in. ambasadorem Francji w Polsce, jest popularnym wydarzeniem medialnym. W tym roku obchodzi swoje dziesięciolecie, którego uwieńczeniem będzie gala French Touch La Belle Vie. Impreza odbędzie się 3 października, a w telewizji będzie można ją obejrzeć 15 listopada o godzinie 22.10 w telewizji Polsat. Kogo zobaczymy na scenie?
W muzycznych duetach polsko-francuskich wystąpią m.in: Margaret, Andrzej Piaseczny, Natalia Nykiel, Sara Schwab, Jain, Claude, Carla Bruni, Florent Pagny oraz Nour Ayadi. Imprezę poprowadzą Anna Kalczyńska i Robert Górski. Po gali odbędzie się after party we foyer Teatru Wielkiego. A jak to wszystko się zaczęło?
- Pomysł na stworzenie tego projektu narodził się w Polsce. Miał celebrować przyjaźń między naszymi krajami. Odniósł taki sukces, że planujemy wprowadzić go na rynek w najbliższych latach w kolejnych ośmiu krajach. Jego celami są przybliżanie sobie ludzi przez pryzmat kultury, poznawanie się i oczywiście robienie biznesu. Przez ostatnie 10 lat ponad 20 tysięcy osób zaangażowało się w to wydarzenie, a na scenie wystąpiło 81 artystów. Wartość medialna akcji co roku przekracza 90 milionów złotych - mówił podczas konferencji prasowej zastępca ambasadora Francji w Polsce.
Akcja biznesowa składa się z trzech filarów: wydarzeń, komunikacji i akcji handlowych. W tym roku zorganizowano m.in. Dzień Kobiet we współpracy z marką Maison Sisley, koncert Francisa Cabrela w teatrze Palladium, a także spotkanie French Touch & Sport we współpracy z Ambasadą Francuską i Instytutem Francuskim. Integracja poprzez komunikację jest oparta na corocznym wydawaniu bezpłatnego magazynu ,,La Belle Vie!’’, angażowaniu się w działania PR-owe oraz promowaniu projektu za pośrednictwem kampanii outdoorowych. W tym roku po raz pierwszy French Touch będzie reklamowane w metrze warszawskim.
French Touch zaangażowało Biedronkę w swoją akcję handlową. Od 17 do 23 października w każdym sklepie będą dostępne produkty kuchni francuskiej. - Misją tej kampanii jest delokalizacja kuchnii francuskiej. Chcemy pokazać, że nie jest ona ani trudno dostepna, ani skomplikowana. Chodzi o demokratyzację produktów, które jeszcze nie są aż tak popularne w Polsce - stwierdził jeden z ambasadorów projektu.
W przyszłości jest planowane zorganizowanie podobnego święta we Francji, które miałoby się nazywać Polish Touch. - W Polsce jest dużo talentów, które trzeba eksponować. Możliwości są bardzo duże i zrobimy wszystko, aby je zrealizować - zadeklarowali się organizatorzy wydarzenia pod koniec konferencji prasowej.
fot. Karolina Najda