mobile
REKLAMA

IV edycja budżetu partycypacyjnego

W czwartek, 1 grudnia, rusza zgłaszanie projektów do budżetu partycypacyjnego w stolicy. W tym roku jest to ponad 61 mln złotych. Jak zostaną wydana ta kwota zadecydują mieszkańcy Warszawy.

TAGI
IV edycja budżetu partycypacyjnego

Projekt do budżetu partycypacyjnego może zgłosić każdy mieszkaniec Warszawy. Zanim to zrobi powinien sprawdzić jaka kwota jest do dyspozycji w jego dzielnicy, jakie projekty (lokalne i ogólnodzielnicowe) może zgłaszać. Warto też zastanowić się co jest potrzebne lokalnej społeczności. Ważne jest też ustalenie jaki jest koszt realizacji projektu. Ważne jest też, aby zebrać grupę 30 osób, które poprą projekt. Poparcie polega na złożeniu podpisów na formularzu poparcia.

Projekt, który chcemy zgłosić musi spełniać kilka warunków: musi być możliwy do zrealizowania w ciągu jednego roku (w 2018 roku), z efektu realizacji projektu powinni móc korzystać wszyscy mieszkańcy Warszawy, powinien być zlokalizowany na ogólnodostępnym terenie należącym do Miasta* (aby samodzielnie sprawdzić, czy dany teren pozostaje we władaniu m.st. Warszawy można skorzystać np. z serwisu mapowego m.st. Warszawy – mapa.um.warszawa.pl). W niektórych dzielnicach akceptowalne będą propozycje projektów dotyczące terenów niebędących we władaniu m.st. Warszawy, pod warunkiem dołączenia do formularza zgłoszeniowego zgody dysponenta terenu na wykorzystanie tego terenu do celów realizacji projektu do budżetu partycypacyjnego; projekt musi mieścić się w zadaniach własnych m.st. Warszawy, przypisanych do realizacji dzielnicom lub jednostkom organizacyjnym m.st. Warszawy; nie może być projektem częściowym – powinien zakładać realizację zadania w takim zakresie, aby oddanie efektu jego realizacji do użytkowania nie wymagało przeprowadzenia dodatkowych prac w kolejnych latach (np.: nie będą realizowane projekty zakładające wykonanie wyłącznie dokumentacji projektowej, czy tylko jednej z wielu części większego zadania; w przypadku projektów inwestycyjnych musi być możliwe dokonanie wszelkich niezbędnych odbiorów w roku 2018); całkowity koszt realizacji projektu musi mieścić się w puli dostępnej na poziomie ogólnodzielnicowym lub w danym obszarze.

IV edycja budżetu partycypacyjnego wprowadza wiele zmian. Zmiany zostały wprowadzone po uwagach zgłoszonych przez mieszkańców. Polegają na:
o Wydłużeniu etapu głosowania, tak aby mieszkańcy mieli więcej czasu na zapoznanie się z projektami i wybranie tych najbardziej potrzebnych.
    o Definicja ogólnodostępności w każdej dzielnicy będzie znana przed etapem składania projektów – każdy zespół ds. budżetu partycypacyjnego, uwzględniając rekomendacje Rady ds. budżetu partycypacyjnego, ustalił ją do 23 listopada br. Na podstawie tej definicji weryfikowana będzie ogólnodostępność projektów.
    o Zrezygnowaniu z podawania nr PESEL na listach poparcia projektu.
    o Włączeniu etapu dyskusji o projektach do etapu weryfikacji. Przed spotkaniami dyskusyjnymi pracownicy urzędu wstępnie weryfikują projekty i na spotkaniach przekazują informacje o proponowanych zmianach w omawianych projektach.
    o Konieczności zachowania oryginału listy poparcia do każdego projektu w przypadku składania projektu elektronicznie do dnia ogłoszenia wyników głosowania (i okazania w razie wezwania przez Urząd Dzielnicy lub jednostkę weryfikujące projekt).
    o Zmiany formuły procedury odwołań od wyników weryfikacji. Autor projektu lub jego przedstawiciel prezentuje wniosek o ponowną weryfikację na posiedzeniu Zespołu. Dodatkowo w spotkaniu tym uczestniczy także pracownik, który przeprowadzał weryfikacje szczegółową oraz członek Zarządu Dzielnicy.
    o Wprowadzenie prógu 10 % głosów w trakcie głosowania. Konieczność uzyskania przez projekty przynajmniej 10 % głosów ważnych oddanych w danym obszarze terytorialnym. Nawet jeżeli pozostaną środki finansowe, które pozwoliłyby na jego realizację.
 Harmonogram IV edycji:
•    zgłaszanie projektów – od 1 grudnia 2016 roku do 23 stycznia 2017 roku
•    weryfikacja zgłoszonych projektów i dyskusje nad projektami – od 24 stycznia do 8 maja 2017
•    odwołania i ponowna weryfikacja – od 8 do 26 maja 2017
•    głosowanie – od 14 do 30 czerwca 2017
•    ogłoszenie listy projektów do realizacji – do 14 lipca 2017
Więcej informacji na temat budżetu partycypacyjnego w m.st. Warszawie, pod adresem www.twojbudzet.um.warszawa.pl oraz na stronach poszczególnych urzędów dzielnic.

opracował:A.Sitko

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda