Kładka rowerowa na Moście Łazienkowskim coraz bliżej
Rozpoczęto budowę kładki rowerowo-pieszej na moście Łazienkowskim. Po obu stronach rzeki stoją już pierwsze filary, trwa obecnie także produkcja stalowych elementów kładki. Nowa przeprawa zostanie prawdopodobnie oddana do użytku w najbliższe wakacje.
Przypomnijmy, na początku 2015 roku przeprawa uległa znaczącemu uszkodzeniu w wyniku pożaru desek, składowanych w jej pobliżu podczas remontów. Wskutek tego zdarzenia była ona wyłączona z ruchu przez ponad pół roku.
Most Łazienkowski został odbudowany i ponownie otwarty pod koniec października 2015 roku. Jeszcze podczas prac remontowych podjęto decyzję, że wzdłuż mostu wytyczona zostanie kładka pieszo-rowerowa. W pierwszych dniach grudnia 2016 wydane zostało pozwolenie na jej budowę. Na chwilę obecną po obu stronach Wisły pojawiły się już pierwsze filary, na których oparte zostaną rampy zjazdowe. Produkowane są już także stalowe elementy kładki, które w przyszłości przymocowane zostaną do mostu.
Pod przeprawą planowane są dwie kładki – po północnej i południowej stronie. Ścieżki rowerowe na kładce połączą się ze ścieżkami na Cyplu Czerniakowskim na lewym brzegu Wisły a także z drogą rowerową wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego na prawym. Zbudowana zostanie również dodatkowa kładka pozwalająca przejechać nad Wałem Miedzeszyńskim (po północnej stronie węzła), która połączy się z drogą rowerową biegnącą wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych.
Planowana szerokość kładek pod mostem to 3,4 m. Dodatkowym atutem będzie to, że cała trasa będzie wyposażona we własne oświetlenie. Inwestycja jest realizowana w trybie „projektuj i buduj”. System ten oznacza, że wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty budowlano-montażowe wraz z wcześniej przygotowanym projektem. Plusem jest to, że może on w miarę potrzeb dostosowywać się do uwarunkowań technicznych, które mogą podlegać zmianom w trakcie realizacji robót.
Przedsięwzięcie realizowane jest przez firmę WPM „Mosty”. Według planu ma się ono zakończyć w lipcu 2017 r.
Realizacja inwestycji wpisuje się w politykę władz dzielnicy polegającej na wspieraniu transportu rowerowego jako tego, który jest najbardziej bezpieczny dla środowiska.
Rafał Osiński