Kolejne rozszerzenia stref płatnego parkowania
Trzy firmy, w tym dwie razem jako konsorcjum, zgłosiły się w przetargu na wykonanie analiz zachowań parkingowych na Saskiej Kępie i Mokotowie. W tych częściach miasta planowane jest wprowadzenie strefy płatnego parkowania.
Plany utworzenia Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN) w nowych obszarach na Mokotowie i Pradze-Południe stanowią element nowej polityki parkingowej, której realizację w 2019 r. zapowiedział prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Jej wprowadzanie w życie (w 2020 r. SPPN poszerzyła się o Pragę-Północ i część Woli, w tym roku obejmie Ochotę i Żoliborz) związane jest z poprawą ochrony parkingowych potrzeb lokalnej społeczności, a ponadto ze zwiększeniem rotacji miejsc w centrum, aby ci, którzy dojeżdżają i chcą tam zatrzymać auto, mieli gdzie to zrobić.
Saska Kępa na Pradze-Południe i Mokotów to przykłady obszarów, na których występuje deficyt miejsc postojowych. Tamtejsi mieszkańcy, widząc problemy z parkowaniem, apelują o wprowadzenie strefy płatnego parkowania. Chcą zwiększenia rotacji parkujących pojazdów, bo dziś praktycznie ona nie istnieje – kierowcy Saską Kępę oraz Górny Mokotów (na północ od ul. Madalińskiego) i Dolny Mokotów (ograniczony ulicami Gagarina i Czerniakowską) traktują jako miejsca blisko centrum, gdzie można przyjechać z dalszych rejonów miasta i bez opłat zaparkować na dowolny czas.
Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie zinwentaryzowanie wszystkich miejsc postojowych. Pozwoli to na przygotowanie projektu organizacji ruchu dla każdej z ulic planowanych do włączenia w SPPN, zakładającego oznakowanie miejsc parkingowych. Projekty te będą konsultowane z mieszkańcami, aby jak najlepiej odpowiadały potrzebom lokalnej społeczności.
Konsultacje społeczne w tej sprawie planowane są na tegoroczną jesień. Ostateczną decyzję o ewentualnym wprowadzeniu strefy płatnego parkowania na kolejnych obszarach podejmie Rada m.st. Warszawy.
Fot. Zarząd Dróg Miejskich