Metro na Bródnie coraz bliżej
Na stacjach odcinka wschodnio-północnego linii M2 trwają intensywne prace instalacyjne i wykończeniowe. We wtorek, 6 lipca mogli się o tym przekonać dziennikarze, którzy zwiedzili stację C21 „Bródno”.
Na wszystkich stacjach na poziomach antresoli układane są już posadzki. Na części ścian pojawiły się gładzie i wstawiono docelowe drzwi. Gotowe są też słupy peronowe, wykonane z betonu architektonicznego.
Sukcesywnie wyposażane są pomieszczenia techniczne stacji. Jako pierwsze docelowego kształtu nabrały pomieszczenia podstacji energetycznych. W pozostałych trwa montaż instalacji wodociągowo-kanalizacyjnej, hydrantowej i wentylacji.
Przez pozostawione w stropach otwory technologiczne przetransportowano już do wnętrza schody ruchome, które są montowane w docelowych miejscach.
Przybywa też tras kablowych w tunelach, gdzie układane są kilometry instalacji całoliniowych.
Postępują prace torowe w tunelach i na rozjazdach - tuż przed stacją C21 Bródno oraz w komorze torów odstawczych. Trwa montaż wibroizolacji, zbrojenie podtorza i układanie szyn, po których jeździć będą pociągi warszawskiego metra. W tunelach pomiędzy stacjami C21 „Bródno” i C20 „Kondratowicza” ułożono już niemal 1000 m torowiska.
Zakończenie prac na tym odcinku przewidywane jest latem przyszłego roku.
Fot. UM Warszawa