Mocne strony Twojej strony
Prowadzisz firmę, która nie ma jeszcze strony internetowej? A może czujesz, że Twoja witryna wymaga poprawek? Przeczytaj nasze rady i skuteczniej walcz o obecność swojej firmy w sieci.
Nazwa witryny
Po pierwsze, jeżeli nie wybrałeś jeszcze adresu swojej strony, zdecyduj się na prosty i krótki, ale zarazem kojarzący się z profilem Twojej firmy. Tylko taki łatwo zapamiętają Twoi potencjalni klienci i być może odwiedzą Cię w sieci. Pamiętaj też, by nazwa Twojej witryny była oryginalna i nie kojarzyła się z żadną znaną już firmą.
Wygląd strony
Po drugie, zadbaj o prosty wygląd strony i przyjazną nawigację. Klient, wchodząc na Twoją stronę, powinien móc poruszać się po niej intuicyjnie. Witryna powinna posiadać również zakładki charakterystyczne dla większości stron www (np. o mnie, kontakt etc.) w widocznym miejscu. Jeżeli klient będzie miał trudności z poruszaniem się po stronie Twojej firmy, istnieje prawdopodobieństwo, że ją opuści. I więcej na nią nie zajrzy.
Wersja mobilna
Po trzecie, Twoja strona musi być przyjazna także dla użytkowników, którzy korzystają z niej za pomocą urządzeń mobilnych, w tym telefonów. Pamiętaj o wcześniejszym zaprojektowaniu wersji mobilnej, zadbaj o to, by strona ładowała się szybko również na telefonach, dostosuj wygląd grafik i bloków tekstowych.
Interesujące treści
Po czwarte, unikalne treści. Tworzenie unikalnych, specjalistycznych treści sprawia, że Twoja strona lepiej pozycjonuje się w wyszukiwarkach. Zadbaj o ciekawe artykuły powiązane tematycznie z profilem Twojej firmy, a jest szansa, że Twoi potencjalni klienci spędzą na Twojej stronie więcej czasu.
Sklep internetowy
Po piąte, jeżeli Twoja firma zajmuje się sprzedażą usług lub produktów, warto zintegrować stronę www ze sklepem internetowym. Wiele osób, mając wybór, decyduje się na zakupy w sieci – są łatwe, szybkie i bez kolejek. Daj swoim klientom taką możliwość! Pamiętaj jednak o dogodnym systemie płatności i jasnej polityce zwrotów.
Nie tylko strona internetowa
Po szóste, nie zapominaj o mediach społecznościowych. Strona www nie jest jedynym sposobem na walkę o klienta w sieci. Wykorzystaj potencjał społecznościówek: Facebooka, Twittera, Snapchata, Instagrama i innych. Dobierz kanały odpowiednie do Twojej branży i zacznij działać. Jeżeli czujesz, że to nie Twoja bajka, możesz zatrudnić specjalistę. Warto skorzystać także z marketingu szeptanego i kampanii mailingowych.
MW