mobile
REKLAMA

Najbardziej efektywny trening w rytm serca na Mokotowie i w Wilanowie

Najpierw szumne, noworoczne zapowiedzi: „Zaczynam ćwiczyć!”. Niestety, jak pokazują statystyki, większość osób już pod koniec stycznia zapomina o danych sobie obietnicach, a ich marzenia o zdrowej diecie i zwiększonej aktywności fizycznej znów runęły. Jak temu zapobiec? Sprawdź wskazówki jak skutecznie realizować sportowe postanowienia i poznaj trening, z którym ich spełnienie będzie możliwe.

Redakcja
TAGI
Najbardziej efektywny trening w rytm serca na Mokotowie i w Wilanowie

Trenuj sprytnie, a nie ciężko

Jedną z najczęstszych wymówek dla podjęcia regularnej aktywności fizycznej jest brak czasu. Spędzanie 2-3 h na siłowni z poczuciem, że połowę z tego czasu upłynęło na oczekiwaniu na maszyny, rozmowach, nie tylko nie przyniesie upragnionych efektów, ale i zniechęci do systematyczności. Wyobraź sobie, że zamiast 3 godzin ćwiczeń wystarczy, że efektywnie wykorzystasz 60 minut, działając według wskazówek najlepszego doradcy – Twojego serca.

Amerykańska marka Orangetheory Fitness opracowała specjalny, metaboliczny trening HIIT. Polega on na holistycznym trenowaniu wszystkich partii mięśniowych w bardzo intensywnych interwałach. Co to oznacza w praktyce? Nawet do 1200 kcal spalonych podczas 60 minut treningu, a kolejne do 36 godzin po treningu – to wynik nieosiągalny przy klasycznym treningu siłowym, w tej samej jednostce czasu. Niemożliwe? A jednak! Pomarańczowe interwały od Orangetheory Fitness skutecznie pomagają nie tylko osiągać cele treningowe, ale i cieszyć się pełnią życia, nie rezygnując z innych przyjemności. Trening ten podbił serca już niemal miliona osób na całym świecie, a od niedawna dostępny jest także w Polsce – na Mokotowie i w Wilanowie.

Dopasuj ćwiczenia do indywidualnych predyspozycji i trenuj w rytm własnego serca

Rozpoczęcie treningów może być sztuką dla sztuki, gdy zestaw ćwiczeń nie zostanie dopasowany do naszych celów i predyspozycji. Inaczej do rozpoczęcia aktywności powinna podejść młoda mama, która chce wrócić do formy sprzed ciąży, inaczej osoba w dojrzałym wieku, a jeszcze inaczej osoba, która planuje mocno zredukować wagę. Odpowiedni zestaw ćwiczeń i dopasowanie ich intensywności sprawi, że efekty będą szybciej i lepiej widoczne, a pierwsze zakwasy nie zniechęcą do dalszego działania.

W Orangetheory Fitness każdy trening odbywa się pod opieką dwóch trenerów: certyfikowanego trenera-człowieka oraz serca uczestnika. Sekretem skuteczności pomarańczowego treningu jest oparcie intensywności ćwiczeń na indywidualnym rytmie pracy serca, monitorowanego
w czasie rzeczywistym z pomocą pulsometru. Dzięki temu grupowe zajęcia są jednocześnie indywidualne, a maksimum efektów jest na wyciągnięcie ręki każdego trenującego, bez względu na stopień zaawansowania. Jednocześnie, taki system „podwójnej kontroli” zwiększa dodatkowo poziom bezpieczeństwa treningów, zwłaszcza dla osób starszych, czy dopiero rozpoczynających swoją przygodę z fitnessem.

Zamień postanowienia na cele

Trudno się dziwić, że wiele z postanowień noworocznych nie wychodzi poza ramy notatnika, skoro najczęściej są zbyt ogólne. Jeśli faktycznie zależy nam na wdrożeniu ich w życie, należy zamienić je na cele. Dobry cel jest SMART – specyficzny, mierzalny, ambitny, realny i terminowy. Cel musi być dla nas wyzwaniem, ale nie niemożliwym do spełnienia, najlepiej z konkretną datą realizacji, opisem sposobu wykonania zadania, a także z podkreśleniem co będzie oznaką realizacji celu. Z kolei wybierając klub fitness, warto sprawdzić, czy ten posiada jakąś formę dodatkowej motywacji nas do dalszego wysiłku.

Np. w Orangetheory Fitness wykorzystuje się automatyczne podsumowania treningów, które wysyłane są na maila. Wyniki można omówić z trenerem tak, aby realnie projektować kolejne cele. Natomiast podczas samego treningu wyniki (spalone kalorie, tętno maksymalne, stopień pracy serca) widoczne są na dużym ekranie w sali, dzięki czemu wiadomo, kiedy można dać z siebie jeszcze więcej.

Powiedz głośno o swoim celu

Nie od dziś psychologowie badający motywację radzą – powiedz głośno na forum publicznym o swoim celu, a prawdopodobieństwo jego zrealizowania może zwiększyć się nawet o kilkadziesiąt procent. Dużo trudniej wycofać się z obietnicy wygłoszonej na forum 1 000 znajomych na portalu społecznościowym. Można także skorzystać z innego efektu, który odkryli psychologowie z USA – jeżeli umówimy się na trening ze znajomymi czy przyjaciółmi, jest nam trudniej zrezygnować ze wspólnych planów o nawet 26 proc.! Dzięki wzajemnemu wsparciu łatwiej będzie utrzymać dyscyplinę treningów i osiągnąć wymarzone cele. Jeżeli jednak nie lubisz ćwiczyć z osobami bliskimi, podobny efekt można osiągnąć, zapisując się na treningi grupowe. Dzięki indywidualizacji ćwiczeń, w Orangetheory ramię w ramię na jednych zajęciach może ćwiczyć osoba o każdym stopniu zaawansowania. Trening ze współmałżonkiem, przyjaciółką, albo rodzicem? Dlaczego nie! Wspólna aktywność łączy wszystkie pokolenia.

Z podjęciem drogi do wymarzonej sylwetki czy dobrej kondycji nie warto czekać na odpowiedni czas. Już dziś zapisz się na bezpłatny trening próbny, który obejmuje także pomiar i analizę składu ciała wraz z konsultacją trenera. Przekonaj się jak możesz efektywnie ćwiczyć w rytm najlepszego doradcy – Twojego serca.

Umów się na bezpłatny trening próbny

WARSZAWA WILANÓW ul. Przyczółkowa 219 tel. 22 100 27 42
WARSZAWA MOKOTÓW ul. Rzymowskiego 53 tel. 22 100 27 41
www.otfpolska.pl


O Orangetheory Fitness

Butikowa sieć klubów fitness prosto z USA, która niedawno weszła do Polski. Orangetheory Fitness to 60 minutowy, opracowany naukowo, interwałowy trening całego ciała. Ten unikalny, indywidualny trening w grupie polecany jest wszystkim, niezależnie od wieku, aktualnej kondycji i celów treningowych. Dzięki wykorzystaniu pulsometrów i monitorowaniu pracy serca w czasie rzeczywistym, trening dopasowany jest do indywidualnych możliwości każdego uczestnika tak, aby osiągał najlepsze dla siebie wyniki i spalił podczas 1h nawet do 1200 kcal. Zajęcia prowadzone pod okiem wykwalifikowanych trenerów wykorzystują różnorodne wyposażenie, w tym bieżnie, maszyny do wiosłowania, taśmy TRX, hantle czy bosu. Wszystko to, aby wzmocnić mięśnie i zyskać energię na cały dzień!

 

KOMENTARZE

aktualności

REKLAMA
więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda