mobile
REKLAMA

Nie będzie nowej linii autobusowej z dzielnicy Włochy do II linii metra

Pomimo że dzielnice Włochy i Bemowo sąsiadują ze sobą, to mieszkańcy tej pierwszej nie mają bezpośredniego połączenia autobusowego z II linią metra, która znajduje się na Bemowie. Osoby mieszkającej we Włochach, aby dotrzeć do podziemnej kolejki muszą korzystać z kilku środków lokomocji. Przewodnicząca Rady Warszawy interweniowała w tej sprawie. Już wiemy, jaka jest odpowiedź Zarządy Transportu Miejskiego

NKK
Nie będzie nowej linii autobusowej z dzielnicy Włochy do II linii metra

Dzielnice Włochy i Bemowo to tereny sąsiadujące ze sobą. Na Bemowie z powodzeniem funkcjonuje, chociaż wciąż jest rozbudowywana II linia metra. Jak się okazuje mieszkańcy pobliskiej dzielnicy Włochy wcale nie mają łatwego dostępu do niej.

- Aktualnie osoby z tej dzielnicy, które chcą dotrzeć do stacji podziemnej kolejki na Bemowie, korzystają z linii autobusowej nr 189. Mogą do niej dojechać do skrzyżowania ul. Powstańców Śląskich i Człuchowskiej. Następnie jednak muszą przesiąść się na tramwaj lub autobus i pokonać jeszcze trzy przystanki dzielące ich od najbliższej stacji – Metro Bemowo – zauważa przewodnicząca Rady Warszawy Ewa Malinowska – Grupińska. I dodaje – Obecne rozwiązanie i brak bezpośredniego kursu autobusu utrudnia komunikację, a przecież dzięki bliskości metra mógłby znacznie skrócić się czas przejazdów osób mieszkających w dzielnicy Włochy.

Radna sugeruje, aby miasto rozważyło uruchomienie nowej linii autobusowej na trasie Zajezdnia Włochy – Metro Bemowo.

Czy uruchomienie linii na trasie Zajezdnia Włochy – Metro Bemowo jest możliwe?

Do propozycji radnej odniósł się Zarząd Transportu Miejskiego.

Zarząd Transportu Miejskiego przeanalizował czasy podróży
na ww. trasie oraz dostępne połączenia przystanku Ryżowa (skrzyżowanie ulic Kleszczowa/Ryżowa/Bolesława Chrobrego) ze Śródmieściem jako potencjalnym celem podróży. Zakładając obecnie funkcjonujące połączenie: autobus 178 + tramwaj 10, 26 do stacji metra Bemowo – czas jazdy ok. 29 min., następnie metrem do stacji Świętokrzyska – czas jazdy ok. 16 min. –
łącznie ok. 45 min.

Z powyższego zestawienia wynika, że czas podróży z wykorzystaniem ewentualnie uruchomionej dodatkowej linii do stacji Bemowo z przesiadką do metra byłby dłuższy, a zatem nie byłby dla pasażerów atrakcyjny.

Obecnie funkcjonujący układ komunikacyjny prezentuje się następująco:

trasa 1 – autobus 129, 178, 189, 191 do PKP Włochy + pociąg SKM/KM do Warszawy Śródmieście

  • czas oczekiwania ok. 2 min. + czas jazdy ok. 2 min. + czas dojścia i oczekiwania ok. 7 min. + czas jazdy ok. 16 min. – łącznie ok. 27 min.

trasa 2 – autobus 189 do Ciepłowni Wola + autobus 105 do stacji metra rondo Daszyńskiego + M2
do stacji Świętokrzyska

  • czas oczekiwania ok. 3 min. + czas jazdy ok. 7 min. + czas dojścia i oczekiwania ok. 7 min. + czas jazdy ok. 10 min. + czas dojścia i oczekiwania ok. 3 min. + czas jazdy ok. 4 min. – łącznie ok. 34 min.

trasa 3 – autobus 178 do stacji metra rondo Daszyńskiego + M2 do stacji Świętokrzyska

  • czas oczekiwania ok. 5 min. + czas jazdy ok. 25 min. + czas dojścia i oczekiwania ok. 4 min. + czas jazdy ok. 4 min. – łącznie ok. 38 min.

trasa 4 – autobus linii bezpośredniej co 15 min. do stacji metra Bemowo + M2 do stacji Świętokrzyska

  • czas oczekiwania ok. 8 min. + czas jazdy ok. 15 min. + czas dojścia i oczekiwania ok. 3 min. + czas jazdy ok. 13 min. – łącznie ok. 39 min.

Z powyższego wynika, że obecne czasy podróży są znacznie korzystniejsze niż wariant, który został zaproponowany w interpelacji. Mając na względzie powyższe uwarunkowania, obecnie ZTM nie planuje uruchamiania nowej linii łączącej ul. Kleszczową ze stacją metra Bemowo, ponieważ ta zapewne wydłużyłaby podróż”

 

fot. UMW

KOMENTARZE

aktualności

REKLAMA
więcej z działu aktualności
REKLAMA

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda