Ostatni tydzień konsultacji ZTM – kolejne uwagi Dzielnicy Wola
Rozpoczyna się ostatni tydzień organizowanych przez Zarząd Transportu Miejskiego konsultacji społecznych dotyczących zmian w układzie komunikacyjnym po otwarciu wolskich stacji II linii metra. Dzielnica składa kolejne uwagi do przedstawionego projektu Tym razem chodzi o przebieg linii 184. Wcześniej dzielnica apelowała o nieskracanie tras linii 102, 105, 171 oraz 520.
Kilka tygodni temu Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił projekt zmian w układzie komunikacyjnym po otwarciu stacji metra: Księcia Janusza, Młynów i Płocka. Teraz rozpoczyna się ostatni tydzień konsultacji społecznych w tej sprawie. – Gorąco zachęcam mieszkańców do wzięcia udziału w konsultacjach które potrwają do 9 lutego. Uwagi można zgłaszać na adres mailowy konsultacje@ztm.waw.pl. To bardzo ważne zwłaszcza, że niektóre propozycje zmian są bardzo kontrowersyjne - mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola.
Dzielnica przesłała kolejne uwagi w tej sprawie. – Tym razem chodzi o linię 184. Zabranie autobusów tej linii z ul. Deotymy będzie problemem dla wielu osób, zwłaszcza tych którzy korzystają z pomocy Katolickiego Ośrodka Niepełnosprawnych. Wiele osób z niepełnosprawnościami dojeżdża do tej placówki codziennie i uczestniczy w zajęciach rehabilitacyjnych – mówi burmistrz Strzałkowski. – Ponadto wielu rodziców dowozi tutaj swoje dzieci do żłobków, czterech przedszkoli m.in. integracyjnego nr 209, pięciu szkół podstawowych w tym także integracyjnej nr 317 i filii domu kultury, gdzie odbywają się zajęcia dla małych dzieci. Są to miejsca szczególnie ważne dla osób dojeżdżających z Odolan i Bemowa – dodaje.
Przypomnijmy, że wcześniej Dzielnica interweniowała w sprawie planów skrócenia linii 102, 105, 171 oraz 520. - Każda z tych linii pełni bardzo ważną funkcję w układzie komunikacyjnym Woli, a ich skrócenie znaczenie pogorszy jakość transportu publicznego w tej części Warszawy – mówi burmistrz Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola. - Jest to doskonale widoczne na przykładzie linii 105. Pasażerowie jadący w stronę centrum miasta będą musieli przesiadać się do metra, by przejechać nim dwie stacje, a następnie znowu zmienić środek transportu. Uważam, że obecna sytuacja, kiedy niektóre autobusy tej linii jeżdżą na trasie os. Górczewska – Browarna jest rozwiązaniem optymalnym. W związku z tym zwracam się z prośbą o pozostawienie kursów, które docierałyby do pętli Browarna – dodaje.
Z kolei wycofanie linii 171 radykalnie pogorszy połączenie Woli z Powiślem, Torwarem i Stadionem Miejskim Legii Warszawa im. Marszałka J. Piłsudskiego. Ponadto na ul. Koźmińskiej jest szkoła dla osób niedowidzących, z usług której korzysta wielu mieszkańców Woli i Bemowa. Natomiast linie 520 i 102 zapewniają wygodne połączenie z prawobrzeżną stroną Warszawy. - Układ transportu publicznego na Woli powinien być dostosowany do rzeczywistych potrzeb mieszkańców. Atrakcyjne połączenia autobusowe i tramwajowe, które będą współgrać z nowymi stacjami metra zwiększą popularność transportu publicznego – mówi burmistrz Strzałkowski