Pascal Brodnicki i Maciej Starosolski zapraszają na finał "Mocy Spotkań"
Pascal Brodnicki i Maciej Starosolski przemierzyli już tysiące kilometrów z edukacyjnym projektem „Moc Spotkań”, w ramach którego promowali polską gościnność i tradycję wspólnego ucztowania przy stole. Nadszedł czas na wielki finał, który już 15 czerwca odbędzie się w Centrum Praskim Koneser w Warszawie. W ramach całodziennego spotkania odbędą się warsztaty i wykłady, a wszystko to zakończy się wspólnym spotkaniem przy stole.
Polacy znani są ze swojej gościnności na całym świecie. Mimo to nieco zapomnieliśmy o niej w coraz szybszym, zdigitalizowanym świecie. Często nie potrafimy oderwać się od świata technologii i bawić się tak jak kiedyś, choć jak potwierdzają badania1 – bardzo tego potrzebujemy. 74 procent z nas uważa biesiadowanie w gronie znajomych czy rodziny za chwile prawdziwego szczęścia. Pascal Brodnicki i Maciej Starosolski postanowili odkryć magię biesiadowania na nowo i zaprosili do wspólnego stołu mieszkańców Poznania, Wrocławia, Gdańska, Katowic, Krakowa i Łodzi. Ogólnopolskim podsumowaniem będzie wielki finał w Centrum Praskim Koneser połączony z pierwszymi urodzinami mieszczącego się tam Muzeum Polskiej Wódki.
- Specjalnie na potrzeby akcji „Moc Spotkań” powstał stół, przy którym może zasiąść ponad 250 osób.
W 6 miastach Polski biesiadowało przy nim już 1200 osób. Zaproszeni przez nas goście mogli się poczuć jak na spotkaniu w gronie przyjaciół, którzy degustując dania przygotowane przez Pascala Brodnickiego, łącząc je ze specjalnie dobranym trunkiem, mogli rozmawiać o tradycjach związanych
z gościnnością. – mówi Maciej Starosolski, Global Polish Vodka Ambassador. Dla mnie najcenniejszą częścią spotkań były rozmowy kontynuowane jeszcze długo po naszym spotkaniu. Teraz ten magiczny stół zawita na warszawską Pragę, gdzie w sobotę 15 czerwca odbędzie się wielki finał akcji!
WYKŁADY, WARSZTATY I WIECZORNE BIESIADOWANIE
Wielki finał projektu „Moc spotkań” w Centrum Praskim Koneser obfitować będzie w szereg atrakcji. Cykl warsztatów, które odbędą się w Butelkowni, rozpocznie wykład o ziołach w koktajlach, podczas którego uczestnicy spróbują dopasować do polskiej wódki swój ulubiony ziołowy bukiet. Kolejny będzie poświęcony odkrywaniu sekretów kiszonek, a także przyrządzaniu własnych. Nie zaszkodzi też zatrzymać się chwilę nad omastami do chleba i spróbować wszelakich smalców, past i humusu.
Z kolei o tym, jak degustować wódkę z klasą, a także o zawiłościach biesiadnej etykiety opowie wam Adam Jarczyński. Nie zabraknie też wiedzy o tym, jak samodzielnie przygotowywać pyszne koktajle. Wszystko zaś zostanie zwieńczone zajęciami o nalewkach.
Na głodnych wiedzy czeka również seria inspirujących wykładów. Janusz Owsiany, znany varsavianista, opowie o Pradze. Mirosław Nizio - architekt wystawy Muzeum Polskiej Wódki - podzieli się refleksjami o tym, czy historia wódki może być inspirująca dla projektanta. Polską gościnność w ujęciu historycznym przedstawi Dorota Dias-Lewandowska. Magdalena Tomaszewska-Bolałek zapozna uczestników z tajnikami kuchni 20-lecia międzywojennego. I wreszcie o wyjątkowej jakości polskiej wódki, cenionej na całym świecie, a także o jej produkcji opowie Maciej Starosolski i Łukasz Karmowski, właściciel rodzinnej gorzelni.
Dzień zwieńczy o 20:30 wielkie wieczorne biesiadowanie z Pascalem Brodnickim i Maciejem Starosolskim. W atmosferze opowieści o fenomenie polskiej gościnności będzie można oddać się degustacji naszego narodowego trunku i specjałów przygotowanych przez Pascala specjalnie na tę okazję.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Dodatkowe informacje na temat tego wydarzenia oraz regulamin projektu znajdują się na stronie www.mocspotkan.pl. oraz na Facebooku: https://www.facebook.com/events/461762627891914/
Liczba miejsc jest ograniczona!
1 Badanie „Idea Conviviality oczami dorosłych Polaków” zostało przeprowadzone na zlecenie Wyborowa Pernod Ricard odbyło się w dniach 1 – 5 lutego 2019 r. i miało zasięg ogólnopolski. Wzięło w nim udział 1076 Polek i Polaków, w tym 564 kobiet oraz 512 mężczyzn. Wszystkie osoby, które uczestniczyły w badaniu, posiadają co najmniej 18 lat. Badanie miało formę wywiadów on-line na panelu internautów w ramach cyklicznego sondażu Omnibus.
Źródło: DSPECTRUM