mobile

Piętrus w Warszawie

Żeby się przejechać berlińskim „piętrusem” nie trzeba wcale jechać do stolicy Niemiec. Prawdziwy „doppeldecker” od 7 maja, przez dwa tygodnie, będzie kursował po Warszawie. Ponadto obsłuży jedną z linii specjalnych w trakcie Nocy Muzeów, która odbędzie się w nocy z 14 na 15 maja. „Piętrus” na warszawskich ulicach jest częścią obchodów ćwierćwiecza partnerskiej współpracy Warszawy i Berlina.

TAGI
Piętrus w Warszawie

Pierwszą okazją do przejażdżki autobusem będzie odbywająca się w sobotę 7 maja Parada Schumana, w której wezmą udział prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz oraz burmistrz Berlina – Michael Müller.

Po jej zakończeniu autobus, z napisem „Berlin pozdrawia Warszawę”, rozpocznie regularne kursowanie na linii 180 (na skróconej trasie Wilanów – Esperanto). W pierwszy kurs wyruszy z pętli Esperanto o godz. 14.49. Na wszystkich przystankach wzdłuż jego trasy zostaną rozwieszone specjalne rozkłady jazdy w berlińskich barwach.

Autobus weźmie także udział w obsłudze Nocy Muzeów. Będzie kursował na linii G na trasie: PL. DEFILAD – Marszałkowska – Aleje Jerozolimskie – Emilii Plater – Twarda – pl. Grzybowski – Królewska – Marszałkowska (powrót: Marszałkowska – PL. DEFILAD) – pl. Bankowy – al. Solidarności – most Śląsko-Dąbrowski – al. Solidarności – Targowa – Zamoyskiego – Lubelska – Bliska – Żupnicza – Chodakowska – Mińska – NEON MUZEUM (powrót: Mińska – Grochowska – Zamoyskiego).

Ostatnia szansa na podróż „piętrusem” będzie w niedzielę 22 maja. W ostatni kurs wyruszy o godz. 23.33 z pętli Wilanów.

1 lipca na ulice Berlina wyjedzie z kolei Solaris Urbino z Miejskich Zakładów Autobusowych.

17 czerwca 1991 r. Rzeczypospolita Polska i Republika Federalna Niemiec podpisały  Traktat o dobrym sąsiedztwie i przyjaznej współpracy.

12 sierpnia 1991 r. prezydent Stanisław Wyganowski i burmistrz Eberhard Diepgen podpisali Umowę o Przyjaźni i Współpracy pomiędzy Warszawą i Berlinem, która uregulowała kwestie związane ze współpracą w dziedzinie gospodarki i technologii, planowania przestrzennego,  komunikacji miejskiej, budownictwa i budownictwa mieszkaniowego, zaopatrzenia i oczyszczania miasta, ochrony środowiska, kultury, sportu, oświaty, szkolnictwa wyższego i nauki oraz pielęgnowania dziedzictwa kulturowego. Natomiast w lutym 1994 r. dodatkowe Porozumienie o współpracy w dziedzinie komunikacji zawarły MZK Warszawa i Berliner Verkehrsbetriebe (BVG).

 

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda