Piętrus w Warszawie
Żeby się przejechać berlińskim „piętrusem” nie trzeba wcale jechać do stolicy Niemiec. Prawdziwy „doppeldecker” od 7 maja, przez dwa tygodnie, będzie kursował po Warszawie. Ponadto obsłuży jedną z linii specjalnych w trakcie Nocy Muzeów, która odbędzie się w nocy z 14 na 15 maja. „Piętrus” na warszawskich ulicach jest częścią obchodów ćwierćwiecza partnerskiej współpracy Warszawy i Berlina.
Pierwszą okazją do przejażdżki autobusem będzie odbywająca się w sobotę 7 maja Parada Schumana, w której wezmą udział prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz oraz burmistrz Berlina – Michael Müller.
Po jej zakończeniu autobus, z napisem „Berlin pozdrawia Warszawę”, rozpocznie regularne kursowanie na linii 180 (na skróconej trasie Wilanów – Esperanto). W pierwszy kurs wyruszy z pętli Esperanto o godz. 14.49. Na wszystkich przystankach wzdłuż jego trasy zostaną rozwieszone specjalne rozkłady jazdy w berlińskich barwach.
Autobus weźmie także udział w obsłudze Nocy Muzeów. Będzie kursował na linii G na trasie: PL. DEFILAD – Marszałkowska – Aleje Jerozolimskie – Emilii Plater – Twarda – pl. Grzybowski – Królewska – Marszałkowska (powrót: Marszałkowska – PL. DEFILAD) – pl. Bankowy – al. Solidarności – most Śląsko-Dąbrowski – al. Solidarności – Targowa – Zamoyskiego – Lubelska – Bliska – Żupnicza – Chodakowska – Mińska – NEON MUZEUM (powrót: Mińska – Grochowska – Zamoyskiego).
Ostatnia szansa na podróż „piętrusem” będzie w niedzielę 22 maja. W ostatni kurs wyruszy o godz. 23.33 z pętli Wilanów.
1 lipca na ulice Berlina wyjedzie z kolei Solaris Urbino z Miejskich Zakładów Autobusowych.
17 czerwca 1991 r. Rzeczypospolita Polska i Republika Federalna Niemiec podpisały Traktat o dobrym sąsiedztwie i przyjaznej współpracy.
12 sierpnia 1991 r. prezydent Stanisław Wyganowski i burmistrz Eberhard Diepgen podpisali Umowę o Przyjaźni i Współpracy pomiędzy Warszawą i Berlinem, która uregulowała kwestie związane ze współpracą w dziedzinie gospodarki i technologii, planowania przestrzennego, komunikacji miejskiej, budownictwa i budownictwa mieszkaniowego, zaopatrzenia i oczyszczania miasta, ochrony środowiska, kultury, sportu, oświaty, szkolnictwa wyższego i nauki oraz pielęgnowania dziedzictwa kulturowego. Natomiast w lutym 1994 r. dodatkowe Porozumienie o współpracy w dziedzinie komunikacji zawarły MZK Warszawa i Berliner Verkehrsbetriebe (BVG).