mobile
REKLAMA

POLISH VODKA TOUR, CZYLI MUZEUM POLSKIEJ WÓDKI UCZY NOWEJ KULTURY PICIA

W 2017 roku otworzy swoje podwoje pierwsze w Polsce i na świecie Muzeum Polskiej Wódki. Choć nasz narodowy trunek ma ponad 600 lat tradycji, z badań przeprowadzonych jesienią 2015 roku wynika, że Polacy niewiele o nim wiedzą. W ramach działań edukacyjnych muzeum i patronującego mu Stowarzyszenia Polska Wódka 3 marca rusza druga edycja Polish Vodka Tour - cykl otwartych warsztatów, podczas których prowadzący - ambasador polskich wódek, Maciej Starosolski oraz znany kucharz, Grzegorz Łapanowski zabiorą uczestników w podróż po smakach, pokazując, że polska wódka dobiera się w pary nie tylko ze śledziem i ogórkiem. Spotkania odbędą się w czterech miastach: Wrocławiu, Gdańsku, Warszawie i Krakowie. W warsztatach mogą uczestniczyć tylko osoby pełnoletnie, które zgłoszą się za pośrednictwem strony www.polishvodkatour.pl. Liczba miejsc jest ograniczona.

 

TAGI
POLISH VODKA TOUR,  CZYLI MUZEUM POLSKIEJ WÓDKI UCZY NOWEJ KULTURY PICIA

Z jaką wódką podawać sandacza czy tatara, by podkreślić ich smak? Dlaczego zestawienia pewnych składników i aromatów tworzą najbardziej udane kompozycje smakowe? Odpowiedzi przynosi foodpairing – trend współczesnej sztuki kulinarnej. O tajnikach dobierania potraw, a także o tym czym wyróżniają się Polskie Wódki na tle innych na świecie oraz jak rozpoznać z czego wódka powstała – z pszenicy, żyta, a może ziemniaków - opowiedzą podczas Polish Vodka Tour mistrzowie smakowitych niuansów: Maciej Starosolski i Grzegorz Łapanowski. Uczestników spotkań zachęcą do spojrzenia na wódkę z innej perspektywy, odkrywając przed nimi niezwykłą historię pozornie tak dobrze znanego wszystkim trunku, od setek lat związanego z polską tradycją, mentalnością i kulturą.

– Wódka to szlachetny alkohol, który kryje w sobie całą gamę smaków. Aby je poznać, warto zgłębić jej tajniki i umiejętnie serwować podczas spotkań towarzyskich. To ponadczasowy trunek, który znakomicie komponuje się zarówno z tradycyjnymi potrawami, jak i daniami nowoczesnej kuchni fusion – mówi Maciej Starosolski.

Edukacyjny cykl warsztatów Polish Vodka Tour to także odpowiedź na wyniki badań przeprowadzonych w listopadzie 2015 roku przez instytut badawczy SW Research z okazji trzeciej rocznicy obowiązywania ustawowej definicji Polskiej Wódki. Wynika z nich, że choć Polacy są dumni ze swojego narodowego trunku - uważają, że Polska słynie z niego na świecie (45,9% odpowiedzi, druga pozycja po papieżu Janie Pawle II, a przed muzyką Fryderyka Chopina) i chętnie częstują nim zagranicznych gości, sami jednak niewiele o wódce wiedzą. Tylko 27,9% respondentów zna definicję Polskiej Wódki, zgodnie z którą może być ona wytwarzana jedynie z polskich tradycyjnych zbóż (żyta, pszenicy, jęczmienia, pszenżyta, owsa) lub ziemniaków, a wszystkie etapy jej produkcji muszą odbyć się na terenie Polski. Spotkania, na które zaprasza Muzeum Polskiej Wódki w ramach Polish Vodka Tour mają na celu przybliżyć rodakom ich narodowy trunek, nauczyć koneserskiego podejścia i nowej kultury picia.

Udział w bezpłatnych warsztatach mogą wziąć osoby pełnoletnie, które jako pierwsze zgłoszą chęć uczestnictwa poprzez stronę www.polishvodkatour.pl. Liczba miejsce jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

10.03.2016 – Warszawa - Muzeum Etnograficzne, Patio, Kredytowa 1

 

 

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda