Przedsiębiorco pamiętaj!
W czwartek, 31 maja upływa termin do wniesienia II raty opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w 2018 r. Dopełnienie tego obowiązku, jest warunkiem zachowania uprawnień do kontynuowania sprzedaży napojów alkoholowych.
W przypadku niedokonania powyższej opłaty w ustawowej wysokości i w terminie do 31 maja, przedsiębiorca może jeszcze dopełnić tej czynności w terminie 30 kolejnych dni, przy czym kwota do zapłaty zostaje powiększona o 30 proc. opłaty należnej za korzystanie z zezwoleń w danym roku kalendarzowym.
W przypadku niedokonania opłaty w ustawowym terminie zezwolenie wygasa, a przedsiębiorca może wystąpić o nowe zezwolenie po 6 miesiącach. Termin do wniesienia opłaty nie podlega przywróceniu, bez względu na przyczyny jego niedotrzymania.
Opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych należy dokonywać na rachunek odpowiedniego urzędu dzielnicy m.st. Warszawy. W przypadku dokonywania opłaty za pośrednictwem banku, za termin dokonania opłaty uznaje się dzień przyjęcia polecenia przelewu przez bank, w którym zlecający przelew ma rachunek z kwotą wystarczającą na pokrycie opłaty. W urzędach dzielnic opłatę można wnieść najpóźniej do środy, 30 maja (31 maja 2018 r. Boże Ciało – dzień ustawowo wolny od pracy – urzędy nie pracują).
Ważne! Ostatni dzień terminu wniesienia opłaty przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, ale nie wpływa to na przedłużenie terminu. Do ustawowego terminu uiszczenia opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych nie stosuje się przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu cywilnego oraz Ordynacji podatkowej.
Źródło: Urząd m.st. Warszawy
Fot. https://pixabay.com/pl/rum-whisky-alkohol-butelka-пьянеть-2828627/