Samoloty pod bielańskim niebem
Na terenie dzisiejszej pętli autobusowej i tramwajowej na Młocinach znajdowało się niegdyś lotnisko wojskowe. W 1944 roku stacjonowały tu cztery jednostki rozpoznawcze Luftwaffe, należące do siły powietrznej III Rzeszy.
Nie wszyscy wiedzą, że na terenie dzisiejszej pętli na Młocinach znajdowało się lotnisko. I chociaż z tamtego okresu niewiele zachowało się materiałów, to zdaniem historyków właśnie tu zaczynał się 700-metrowy pas startowy o szutrowej nawierzchni, który biegł po terenach obecnych ogródków działkowych, zajezdnię Żoliborz i hutę Warszawa, w kierunku Cmentarza Północnego na Wólce Węglowej. Aż trudno dzisiaj uwierzyć, że zamiast autobusów i tramwajów pod bielańskim niebem szybowały niegdyś samoloty.
Już w latach 20-tych XX wieku władze stolicy planowały utworzenie lotniska na Bielanach. W 1934 roku postanowiono zlikwidować lotnisko na Mokotowie, a w jego miejsce wybudować trzy nowe: wojskowe na Okęciu, cywilne na Gocławiu i sportowe na Bielanach. Realizację tej ostatniej inwestycji rozpoczęto w 1938 roku. W ostatniej chwili zmieniono decyzję i powstało lotnisko wojskowe, znane jako Lotnisko Bielany, biegnące od dzisiejszej ul. Lindego i Kasprowicza na północ niemalże do Wisły i Lasu Młocińskiego. Pole startowe było już wytyczone i przygotowane. Dalszym etapem miała być budowa wieży, hangarów oraz siedziby aeroklubu i biur. Plany te zniweczył wybuch II wojny światowej.
Niedokończonym lotniskiem „zaopiekowali się” Niemcy i podczas wojny pełniło rolę tymczasowej bazy dla tranzytowych lotów transportowych. Powstała prowizoryczna lotniskowa infrastruktura. Na tyłach ul. Marymonckiej wybudowano baraki dla pilotów oraz magazyny i punkty tankowania. W wyniku przebudowy lotniska wiele dawnych lokalnych dróg zniknęło, ale i pojawiły się nowe. Podobno ul. Przy Agorze powstała w miejscu drogi dojazdowej do pasa startowego.
O losie bielańskiego lotniska przesądziło Powstanie Warszawskie. 16 sierpnia 1944 roku Niemcy wysadzili w powietrze zabudowania znajdujące się na terenie lotniska, a pas startowy zaorali.
Lotnisko zlikwidowano na początku lat 50. XX wieku. Teren po nim zagospodarowano użytkami rolnymi, głównie pastwiskami, a potem wzniesiono osiedla mieszkaniowe Wrzeciono i Wawrzyszew.