mobile
REKLAMA

Unijne pieniądze na metro i tramwaje

Komisja Europejska zatwierdziła unijne dofinansowanie do budowy nowej trasy tramwajowej i rozbudowy II linii metra. Warszawa dostanie ponad 2,5 mld zł.

Informacja prasowa/ fot. pixabay.com
Unijne pieniądze na metro i tramwaje

Dobra wiadomość z Brukseli - Komisja Europejska potwierdza, że dwa warszawskie projekty rozwoju komunikacji szynowej - budowa trasy tramwajowej do Wilanowa oraz rozbudowa II linii metra na wschód i zachód - otrzymają dofinansowanie z Funduszy UE. Inwestycje zostały zweryfikowane i przeszły pełną kontrolę merytoryczną. Umowy na to dofinansowanie zostały już podpisane w październiku zeszłego roku; teraz KE ostatecznie je zatwierdziła.

Linia do Wilanowa (dofinansowanie 554 638 744,87 zł) będzie miała niemal 12 km długości i 18 przystanków. Jej trasa prowadzi od Dworca Zachodniego ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., Rakowiecką, Belwederską i Jana III Sobieskiego do osiedli mieszkaniowych na dawnych polach wilanowskich. Tramwaje Warszawskie zaplanowały także budowę dwóch odgałęzień - ulicą J. Gagarina na Sielce i św. Bonifacego na Stegny. Projekt to także zakup 50 dwukierunkowych tramwajów i budowa zajezdni tramwajowej na Annopolu. To będzie najnowocześniejsza zajezdnia tramwajowa w Polsce, która będzie przyjazna środowisku i będzie korzystać z odnawialnych źródeł energii: pompy ciepła, panele słoneczne czy instalacje do odzyskiwania wody.

Prawie dwa miliardy złotych (dokładnie 1 952 151 513,23 zł) pójdzie na rozbudowę II linii metra i zakup taboru. Do obecnie budowanych stacji (trzech na Woli oraz trzech na Pradze-Północ i Targówku) dojdą trzy stacje na północy (roboczo nazywane „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy św. Wincentego i L. Kondratowicza oraz „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej) oraz dwie na zachód (roboczo nazywane „Wola Park” przy skrzyżowaniu ulicy Górczewskiej i T. Krępowieckiego oraz „Powstańców Śląskich” przy skrzyżowaniu ulicy Górczewskiej i Powstańców Śląskich) czyli 3+2. To razem ok. 6 km nowej trasy. W ramach dofinansowania kupionych zostanie także 17 nowych pociągów metra. Każdy dotychczasowy etap budowy II linii metra powstawał z unijnym dofinansowaniem.

Budowa 3+2 dla odcinka wschodniego będzie oznaczała zakończenie II linii, natomiast na Bemowie w planach są jeszcze trzy stacje oraz nowa stacja techniczno-postojowa zlokalizowana w Morach.

Żródło: Urząd m.st. Warszawy

Fot.: https://pixabay.com/pl/ue-komisja-europejska-bruksela-1232430/

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda