Warszawskie szkoły bardziej dostępne –dostosowanie placówek do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Trwa realizacja projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu II: „Fundusze Europejskie dla wyższej jakości życia na Mazowszu”, Działania 5.2: „Dostępność szkół dla osób ze specjalnymi potrzebami w ZIT” programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021–2027.

Projekt pt. „Dostosowanie wybranych szkół ogólnodostępnych do potrzeb osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na terenie m.st. Warszawy” zakłada zwiększenie dostępności infrastruktury edukacyjnej w stolicy. Jego celem jest modernizacja pięciu stołecznych szkół ogólnodostępnych, aby lepiej odpowiadały na potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Jedną z placówek objętych projektem jest Szkoła Podstawowa nr 392 im. Jana Bytnara ps. „Rudy” przy al. Wojska Polskiego 1A w Warszawie. W ramach działań modernizacyjnych przewidziano prace projektowe, budowlane i adaptacyjne, których zakres obejmuje m.in.:
- likwidację barier architektonicznych
- wykonanie dokumentacji projektowej dla remontu łazienek z przystosowaniem dla osób z niepełnosprawnościami (parter i I piętro)
- montaż platform przyschodowych
- przystosowanie toalet
- montaż tabliczek informacyjnych z oznaczeniami dotykowymi
- zakup specjalistycznego wyposażenia
- lepsze oznaczenie pomieszczeń i ciągów komunikacyjnych
- wykonanie instalacji linii indukcyjnej
- przygotowanie tyflografiki przedstawiającej rozkład pomieszczeń w budynku
- usunięcie progów do wysokości poniżej 2 cm
- montaż pochwytów na wysokości 110 cm
- oznaczenie dodatkowych miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami.
Wszystkie działania są realizowane zgodnie ze standardami dostępności i zasadą uniwersalnego projektowania.
Całkowita wartość projektu wynosi 10 196 000,01 zł, z czego 4 998 000,00 zł stanowi dofinansowanie z Funduszy Europejskich. Wydatki kwalifikowalne m.st. Warszawy wynoszą 9 996 000,01 zł. Beneficjentem projektu jest Miasto Stołeczne Warszawa, a okres jego realizacji obejmuje lata 2021–2026.
Efektem przedsięwzięcia będzie poprawa warunków nauki, zwiększenie dostępności edukacyjnej oraz wsparcie integracji i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
fot. pixabay