Wirtualne lekcje w świecie Minecraft
Jesteście fanami Minecrafta? Szukacie inspirujących narzędzi do wykorzystania na zajęciach zdalnych? Chcecie dowiedzieć się, jak wykorzystać grę na lekcjach? Zapraszamy nauczycieli i uczniów z samorządowych placówek oświatowych do udziału w projekcie WawaCraft.
Na zgłoszenia czekamy do 30 kwietnia.
Wykorzystujemy potencjał platformy cyfrowej Eduwarszawa.pl i we współpracy z Microsoft Polska i Mindcloud zapraszamy nauczycieli i uczniów (w wieku 10-16 lat) warszawskich samorządowych szkół i placówek oświatowych do udziału w projekcie WawaCraft. Zaprezentujemy zastosowanie gry Minecraft: Education Edition w nauczaniu zdalnym i stacjonarnym na różnych przedmiotach.
- Projekt jest odpowiedzią na aktualne potrzeby – urozmaicone i atrakcyjne lekcje. A podstawa programowa obliguje nauczycieli do rozwijania kompetencji cyfrowych swoich uczniów i korzystania z różnego rodzaju narzędzi informatycznych. To nasza kolejna propozycja w ramach rozwijającej się dynamicznie platformy Eduwarszawa.pl - mówi Renata Kaznowska, zastępczyni prezydenta m.st. Warszawy.
Eduwarszawa.pl skupia obecnie ponad 200 tys. użytkowników – stołecznych uczniów i nauczycieli.
Minecraft: Education Edition używają nauczyciele na całym świecie. Funkcja gry wieloosobowej z bezpiecznymi kodami dołączania umożliwia uczniom i nauczycielom współpracę, tworzenie i wspólne rozwiązywanie problemów w środowiskach edukacyjnych i na dedykowanych platformach.
- W Nowym Jorku uczniowie wspólnie z nauczycielami – w grze – wykorzystując Minecraft: Education Edition zrekonstruowali budynek szkoły. W Walii i w Kanadzie eksplorowali architekturę – także poruszając się w wirtualnym świecie gry Minecraft. W ubiegłym roku odbył się Minecraft Education Global Build Championship. Międzynarodowy konkurs zgromadził prace ponad 1250 uczniów, którzy w grze projektowali świat, w którym ludzie mogliby bezpiecznie i szczęśliwie żyć w zgodzie ze światem natury - mówi Cecylia Szymańska, dyrektor ds. edukacji w polskim oddziale Microsoft. - Przykładów wykorzystania gry Minecraft w edukacji nie trzeba jednak szukać daleko. Uczniowie rzeszowskich szkół zaprojektowali „miasto innowacji” korzystając z Minecraft: Education Edition. Z kolei Godzina Kodowania gromadzi setki, a nawet tysiące uczniów szkół podstawowych, którzy uczą się i rozwijają kreatywność wykorzystując kodowanie, czyli współczesny język obowiązkowy – dodaje.
Uczestnicy projektu WawaCraft z samorządowych placówek oświatowych otrzymają pakiet map i scenariuszy lekcji o tematyce varsavianistycznej, a także z zakresu informatyki, chemii czy nauk ekologicznych lub innych związanych z przedmiotem nauczania. A nauczycielom, którzy wyrażą chęć poprowadzenia zajęć dla swoich uczniów z użyciem Minecraft, zapewniamy tematyczne szkolenia online oraz wsparcie ekspertów przez cały czas trwania projektu.
Zwieńczeniem projektu będzie konkurs dla zespołów szkolnych (nauczyciel i grupa uczniów) na stworzenie własnych map edukacyjnych. Wyróżnione prace zostaną nagrodzone i udostępnione jako materiał dydaktyczny dla warszawskich placówek edukacyjnych.
ETAPY PROJEKTU:
od 12 do 30 kwietnia – przyjmowanie zgłoszeń poprzez elektroniczny system Biura Edukacji Urzędu m.st. Warszawy
11 oraz 13 maja - webinarium dla nauczycieli - Jak prowadzić zajęcia z użyciem Minecraft: Education Edition
maj – czerwiec br. - realizacja zajęć szkolnych z użyciem Minecraft: Education Edition (wykorzystanie udostępnionych map edukacyjnych oraz tworzenie własnych)
czerwiec br. - konkurs mający na celu stworzenie własnych map edukacyjnych w trzech obszarach tematycznych:
EkoCraft (mapy dotyczące zrównoważonego rozwoju Warszawy),
SzachCraft (mapy dotyczące szachów),
HistoCraft (mapy dotyczące historii Warszawy).
do 11 czerwca: nadsyłanie prac konkursowych przez maksymalnie 5-osobowe zespoły szkolne składające się z nauczyciela i grupy uczniów,
Rozstrzygnięcie konkursu jeszcze w tym roku szkolnym.
Materiały szkoleniowe Microsoft nt. wykorzystania Minecraft w edukacji znajdują się na stronie: https://aka.ms/KursyMinecraft.
Fot. UM Warszawa