Z Brain Embassy można obrać kurs na biznesowy sukces!
O biurach Brain Embassy, mentoringu i trendach w budowaniu społeczności najemców rozmawiamy z Iwoną Barszcz, Global Brand&Experience Manager popularnych w Warszawie przestrzeni coworkingowych.
Spotykamy się w jednym z warszawskich coworkingów Brain Embassy, uruchomionym w dawnym budynku PDT Wola. Jego pierwotne funkcje to przeszłość, dziś funkcjonalne i inspirujące wnętrza tętnią życiem, rozmowami, biurową krzątaniną. Macie gotowy i sprawdzony przepis, jak stworzyć takie miejsce i zachęcić warszawskich przedsiębiorców, by stało się ich biznesowym domem?
Jesteśmy w jednej z siedmiu podobnych przestrzeni, jakie stworzyliśmy dotąd w Warszawie, możemy zatem przyjąć, że mamy już doświadczenie. To, co było wspólne na etapie tworzenia każdej z nich, to przywiązanie do unikania rutyny. Chcemy, by każde biuro Brain Embassy było unikatowe, wyróżniało się czymś, a w budynkach historycznych takich, jak ten, w którym się znajdujemy, nawiązywało do lat jego świetności, tradycji, lokalnych przyzwyczajeń. Stąd właśnie, między innymi auto legendarnej marki Warszawa, przerobione na miejsce spotkań czy zaparkowany w lobby budynku historyczny tramwaj warszawskiej linii 105. I choć nigdzie już stąd nim nie pojedziemy, w środku zawsze są pasażerowie - stał się on bowiem najbardziej pożądanym miejscem biznesowych spotkań tutejszych najemców. Szukamy tych inspiracji, ale też pamiętamy, że naszym nadrzędnym zadaniem jest stworzenie wygodnych, funkcjonalnych wnętrz i miejsc pracy sprzyjających kreatywności i pozwalających się skupić na tym, co dla wszystkich najemców jest najważniejsze – na rozwijaniu swojego biznesu. Pomagamy w tym zresztą wielopoziomowo, wspierając nawiązywanie relacji wewnątrz społeczności, zachęcając do dyskusji i wymiany doświadczeń, do udziału w organizowanych przez nas projektach i wydarzeniach, a nawet przypominając o konieczności dbania o równowagę pomiędzy czasem pracy, a wartościową chwilą przerwy.
Będąc w Brain Embassy nie sposób nie zauważyć, że ten ostatni aspekt jest harmonijnie wkomponowany w aranżację miejsca. Najemcy chętnie korzystają z tych przestrzeni, które służą odpoczynkowi i odzyskaniu energii?
Zdecydowanie! Nawet jeśli wcześniej, pracując w nieco bardziej tradycyjnych przestrzeniach, nie mieli okazji korzystać z takich funkcjonalności, jak pokoje do drzemek czy medytacji, z biblioteki czy spożycie regeneracyjnej kawy na tarasie z widokiem na Warszawę, szybko przekonują się, że chwila relaksu w ciągu intensywnego dnia pracy może przynieść wiele korzyści. Zresztą konsekwentnie przypominamy o dobrych stronach zachowania równowagi i innych, aktualnych trendach w systemach pracy przy okazji wielu spotkań warsztatowych, które w ramach umowy najmu organizujemy dla naszych najemców.
Często odbywają się takie spotkania? Najemcy chętnie biorą w nich udział?
Staramy się tak tworzyć ofertę tego typu wydarzeń, by każdy znalazł coś dla siebie. W każdej z lokalizacji Brain Embassy znajduje się miejsce, w którym prezentujemy nasz kalendarz wydarzeń na dany miesiąc, a osoby przyzwyczajone do cyfrowych powiadomień, otrzymują co miesiąc newsletter ze wszystkimi planowanymi aktywnościami. Mamy zatem i wydarzenia nieco niszowe, dotyczące pasji lub zainteresowań, po spotkania networkingowe, rozwojowe, wzmacniające kompetencje. Wypracowaliśmy również duże projekty, które cieszą się na tyle dużym zainteresowaniem, że organizujemy je już od kilku lat, jak nasz autorski program Mentors4Brainers, stanowiący ekskluzywną część oferty dla najemców. Obecnie odbywa się już jego 6. edycja i jestem przekonana, że na wiosnę ten format będziemy kontynuować. Chętnych do udziału jest więcej niż miejsc i w tej edycji musieliśmy wprowadzić aż dwuetapową preselekcję dla przyszłych beneficjentów tej inicjatywy.
Na czym dokładnie polega ta inicjatywa? Co tak przyciąga chętnych?
Zacznę od tego, że w Brain Embassy rozumiemy naszą rolę nieco szerzej, niż tylko zarządcy przestrzeni do pracy, z której można korzystać na bardzo elastycznych zasadach. Nasza filozofia opiera się na fundamentalnym założeniu, że chcemy rosnąć razem z naszymi najemcami. Czujemy zatem odpowiedzialność, by zapewnić im dostęp do ciekawych inicjatyw, dzięki którym uczestnicy podnoszą swoje kompetencje, dostrzegają szanse na uwolnienie pełnego potencjału swojego biznesu. Dlatego do współpracy w każdej edycji Mentors4Brainers, do roli mentorów zapraszamy liderów, reprezentujących strategiczne obszary biznesowe, posiadających wiedzę i niekwestionowane doświadczenie w swoich dziedzinach zawodowych. Ich zadaniem jest eksperckie wsparcie dla beneficjentów programu, pomoc w zdefiniowaniu celów i metod ich osiągania. Wszystko odbywa się w formule jeden na jeden, co przekłada się na efektywność takiego wsparcia. Od samego początku do współpracy przy tym projekcie zaprosiliśmy Joannę Malinowską-Parzydło, prekursorkę koncepcji marki osobistej premium i autorkę bestsellera „Jesteś marką”. Jej obecność w Mentors4Brainers i swoisty patronat nad tym przedsięwzięciem bardzo ułatwia nam budowanie grona atrakcyjnych ekspertów do kolejnych edycji, którzy stanowią bezcenną wartość dla uczestników całego programu, którzy zyskują dodatkowy, kompetencyjny impuls do swojego rozwoju.
Brzmi jak opowieść o tym, że biura Brain Embassy to nie tylko bezpieczna przystań, ale i port, z którego można wypłynąć na szerokie, biznesowe wody…
I tak właśnie jest! A w nawiązaniu do Pana porównania, zapraszam do biur Brain Embassy Rzymowskiego w biurowcu Adgar Wave na warszawskim Służewcu, w którym ta metafora jest tym bardziej na miejscu, że wnętrza utrzymane są w marynistycznym klimacie!