mobile

Z Warszawy m.in. na Podlasie pojedziemy ścieżką rowerową

1100, to liczba kilometrów ścieżek rowerowych, jakie zostały zaplanowane do budowy w woj. mazowieckim. Nowe trasy rowerowe mają połączyć Warszawę z województwami łódzkim, podlaskim, warmińsko-mazurskim i świętokrzyskim. Środki na ich budowę pochodzą z budżetu woj. mazowieckiego. Sejmik województwa przeznaczył na ten cel 11 mln zł. Pierwsze umowy zostały już podpisane.

oprac. NKK
Z Warszawy m.in. na Podlasie pojedziemy ścieżką rowerową

- Mazowsze stawia na turystykę rowerową. Chcemy, aby mieszkańcy mogli aktywnie spędzać czas i odkrywać atrakcje, które są na wyciągnięcie ręki. Tu, na Mazowszu, ale także w innych regionach, bo nasze trasy będą elementem EuroVelotras turystycznych o znaczeniu międzynarodowym. Ruszamy z pracami. Przeznaczyliśmy 11 mln zł na przygotowanie dokumentacji przedprojektowej. Chcemy, aby na całym Mazowszu powstało aż 1100 kilometrów wygodnych tras – podkreśla marszałek Adam Struzik.

Planowane ścieżki rowerowe mają połączyć Warszawę z województwem: łódzkim, podlaskim, warmińsko – mazurskim czy świętokrzyskim.

- Założeniem projektu jest to, aby biegły one możliwie bezkolizyjnie. Ścieżki mają być poprowadzone m.in. wałami przeciwpowodziowymi czy wzdłuż linii kolejowych, co pozwoli je skomunikować z transportem publicznym. Parametry tras będą dostosowane do pełnienia funkcji turystycznych, ale i transportowych. Po to, aby lokalne ścieżki stały się wygodną alternatywą dla innych środków komunikacji -zaznacza członkini zarządu województwa mazowieckiego Janina Ewa Orzełowska.

Popisano już dwie pierwsze umowy

Samorząd województwa mazowieckiego podpisał dziśdwie umowy. Pierwsza dotyczy przebiegu trasy wzdłuż Wisły i na linii Kozienice – Radom – woj. świętokrzyskie. Obejmuje on trasę wzdłuż Wisły w regionie warszawskim stołecznym (ok. 110 km) oraz trasę z Kozienic do Radomia i województwa świętokrzyskiego (ok. 95 km). Koszt umowy to 2,3 mln zł.
 

Druga umowa dotyczy przebiegu wzdłuż linii kolejowych. Obejmuje on trasę z Warszawy do Żyrardowa i województwa łódzkiego (ok. 60 km), trasę z Warszawy do Ciechanowa i woj. warmińsko-mazurskiego (ok. 100 km) oraz trasę z Warszawy do Siedlec i województwa podlaskiego (ok. 150 km), a także pierwszy odcinek trasy z Warszawy do Radomia wzdłuż linii kolejowej Warszawa – Radom, odcinek do Piaseczna, połączony z trasą wzdłuż Wisły (ok. 35 km). Koszt umowy to 3,6 mln zł.

Planowane są już kolejne trasy. Jedna z nich ma biec od Warszawy do granicy woj. granicy woj. lubelskiego, ok. 205 km.

 

fot. pixbay


 

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda