mobile
REKLAMA

Zainwestuj w JustChopped - kulinarny start-up skrojony na miarę miłośników gotowania

Najlepsze produkty, lokalni dostawcy i czysta radość gotowania, to przepis na biznes (dosłownie), którym poznańska firma JustChopped chce podbić Polskę. I są na najlepszej drodze do celu. Pomóc w tym może im każdy stając się inwestorem JustChopped za pośrednictwem platformy crowdfundingowej Beesfund.

inf. pras.
TAGI
Zainwestuj w JustChopped - kulinarny start-up skrojony na miarę miłośników gotowania

Zestawy składników do samodzielnego gotowania (ang. meal-kit subscripton services), podbiły rynki i żołądki na Świecie. Tylko między 2014 a 2015 rokiem wartość tego segmentu rynku wzrosła o 311 proc. (!) i szacuje się, że trend ten będzie się utrzymywał. Blue Apron - niekwestionowany lider  rynku w USA miesięcznie dostarcza do swoich klientów ponad 8 milionów zestawów. W 2015 roku został wyceniony na ponad 2 miliardy dolarów, a jego przychody szacuje się na ponad 800 milionów dolarów. 
Firmy realizujące meal-kit subscripton services, czyli dostarczające świeże, odmierzone składniki na dania wraz z przepisami do ich samodzielnego przygotowania, zyskują na popularności na całym świecie. Firma konsultingowa Technomic przewiduje, że w ciągu następnych dziesięciu lat wartość tego segmentu rynku FMCG wzrośnie do nawet 5 miliardów dolarów.  W samych Stanach Zjednoczonych działa obecnie już ponad 150 firm oferujących tego typu usługę. Największym konkurentem wspomnianego wcześniej Blue Apron jest założone Berlinie HelloFresh, które w grudniu pozyskał 88 milionów dolarów finansowania w celu przygotowania spółki do wejścia na giełdę.
W Polsce, a dokładniej w Poznaniu, od początku 2016 roku działa JustChopped. Jego twórcy pozyskali finansowanie od SpeedUp Venture Capital Group. Dzięki temu firma zaczęła dostarczać pierwsze regularne zamówienia mieszkańcom Poznania i Warszawy. 
Po trwającym 10 miesięcy okresie MVP zebraliśmy informacje, dzięki którym udało się zdefiniować grupę docelową, maksymalny próg cenowy produktu oraz wymagania jakościowe - mówi Borys Baran, współtwórca projektu. Dzięki otrzymanej rundzie finansowania mieliśmy możliwość zbudowania docelowej platformy e-commerce, poprawy jakości opakowań i konfekcjonowania, opracowania spójnej wizji identyfikacji wizualnej oraz oczywiście pozyskanie klientów - dodaje.

Twórcy firmy bardzo szybko rozpoczęli ekspansję do innych miast, od września usługa dostępna jest także w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Łodzi. Szybka ekspansja, była od początku naszym celem, ale stanowiła też spore wyzwanie Jednym z największych była logistyka dostaw, które muszą być przeprowadzane w temperaturze 2-8 stopni Celsjusza. W chwili obecnej współpracujemy z dwoma firmami, które zapewniają ciąg chłodniczy od odbioru do doręczenia - mówi Borys Baran -  Nieustannie pracujemy nad pozyskaniem nowych klientów, oraz dalszym rozwojem usługi. Współpracujemy z najlepszymi lokalnymi (i nie tylko) dostawcami, by zapewnić naszym klientom składniki najwyższej jakości.
W tej chwili zespół jest w trakcie kampani crowdfundingowej realizowanej za pośrednictwem platformy Beesfund. Poza zebraniem rundy finansowania w wysokości 420 tysięcy złotych, celem akcji jest stworzenie społeczności ambasadorów JustChopped i jednocześnie jej klientów, oraz poszerzenie świadomości marki. Zebrane środki zostaną przeznaczone na dalszy rozwój platformy e-commerce, szeroko zakrojone działania komunikacyjne i sprzedażowe, uruchomienie systemu poleceń dla klientów, budowę aplikacji mobilnej do zamówień oraz dalszy rozwój firmy w kolejnych miastach.  Wszystkie informacje na temat akcji można będzie znaleźć na stronie https://akcja.justchopped.pl
Jak działa JustChopped? Zestawy występują w wersjach dla dwóch osób oraz dla rodziny 2+2. Dania zamawiamy najpóźniej na 48h przed planowanym terminem dostawy za pośrednictwem strony justchopped.pl, płatności dokonujemy online, a wybrane zestawy są dostarczane pod wskazany adres do domu lub pracy. Co tydzień w menu jest do wyboru 8 dań, z których 4 są nowe, a 4 to najpopularniejsze z minionego tygodnia, w każdym menu dostępne są opcje mięsne i jarskie, a już wkrótce pojawią się także dania wegańskie. Ceny zestawów wahają się 15 do 40 zł za porcję dla jednej osoby, a czas przygotowania to od 25 do 60 minut w zależności od stopnia trudności dania. W chwili obecnej zestawy JustChopped można zamówić w jednorazowo, jednak w drugim kwartale bieżącego roku wprowadzony będzie także model subskrypcyjny. 

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda