mobile
REKLAMA

Czy Veturilo wróci na Włodarzewską?

Czy stacja Veturilo powróci na ulicę Włodarzewską? Na forach internetowych toczy się na ten temat ożywiona dyskusja. Mieszkańcy domagają się, aby przywrócić zlikwidowaną stację rowerów miejskich przy Włodarzewskiej 68. Ich zdaniem cieszyła się ona dużym zainteresowaniem, wiele osób wypożyczało na niej rowery miejskie. Jednak stacja nie znalazła uznania w oczach ZDM.

Informacja prasowa
Czy Veturilo wróci na Włodarzewską?

Jak informuje jeden z mieszkańców w mailu do  Z-cy Burmistrza Dzielnicy Ochota Grzegorza Wysockiego – „jest duże zainteresowanie i entuzjazm ze strony mieszkańców dotyczący przywrócenia tej stacji. Dużo mieszkańców wskazało również lokalizację przy stacji WKD Al. Jerozolimskie. Jako mieszkaniec Włodarzewskiej, często korzystałem ze stacji i bardzo często brakowało w tym miejscu rowerów - co świadczy o popularności tej lokalizacji” – Tyle mieszkaniec.  Władze dzielnicy są otwarte na głos społeczności lokalnej i deklarują pomoc. Temat będzie kontynuowany.

 

W marcu ponownie na ulicach Warszawy pojawiły się rowery Veturilo. To już kolejny rok, kiedy możemy korzystać z rowerów miejskich. Tym razem na podstawie nowej umowy zawartej pomiędzy  Zarządem  Dróg Miejskich, a  firmą NEXTBIKE GZM Sp. z o.o. polegającej na uruchomieniu, zarządzaniu i kompleksowej eksploatacji systemu samoobsługowej wypożyczalni rowerów publicznych, działającego pod nazwą Warszawski Rower Publiczny Veturilo (WRP) na lata 2023-2028.

Nowy system, w ramach zamówienia podstawowego,  składa się z 300 stacji rowerowych, rozlokowanych na terenie m.st. Warszawy wraz z pompkami rowerowymi, jest wyposażony w 2 700 rowerów standardowych, 300 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym oraz 30 tandemów. Każdy z punktów wypożyczeń (stacji)  składa się ze zwykłych stojaków o kształcie tzw. „odwróconego U”, które pozwalają na stabilne oparcie ramy roweru. Stacje są  wyposażone w GPS, co pozwala określić „obszar stacji”, w którym należy zwrócić rower. Za dodatkową opłatą osoby korzystające z systemu mogą to zrobić także w określonym obszarze zwrotu, oczywiście z zachowaniem pewnych zasad i przy poszanowaniu przepisów ruchu drogowego oraz Regulaminem WRP Veturilo.

Ze  względu na ograniczony budżet przeznaczony na realizację wyżej opisanego projektu, uniemożliwiający zwiększenie liczby stacji Veturilo, ZDM w opracowywanej dokumentacji przewidział możliwość skorzystania z prawa opcji w ramach zawartej umowy z nowym Operatorem WRP Veturilo. Będzie ono umożliwiało rozszerzanie systemu Veturilo o dodatkowe stacje i rowery w ramach środków budżetowych zainteresowanych jednostek miejskich w trakcie realizacji kontraktu.  Uruchomienie i włączenie do systemu dodatkowych stacji będzie możliwe po zabezpieczeniu przez jednostkę  - czytaj dzielnicę, środków finansowych w Wieloletniej Prognozie Finansowej oraz dopełnieniu obowiązków formalno-prawnych.

I właśnie w ramach prawa opcji należy rozważać przywrócenie stacji Veturilo przy ul. Włodarzewskiej. Jedna stacja to 10 stojaków, 10 rowerów, 1 pompka. Rocznie utrzymanie stacji kosztowałby dzielnicę  nieco ponad 55 tys. złotych. Z pewnością dojdzie do spotkania mieszkańców z ul. Włodarzewskiej z władzami dzielnicy na temat przywrócenia stacji. Będziemy o tym, z pewnością, informować.

Podsumowując, - na Ochocie temat stacji Veturilo wygląda dobrze. Razem z trzema stacjami komercyjnymi są 24 stacje Veturilo. Jest szansa, że przybędzie kolejna.

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda