Inaczej w tunelu przy Dworcu Zachodnim
Kolejarze modernizujący stację Warszawa Zachodnia rozpoczynają kolejny etap prac. Remont wiaduktu nad al. Prymasa Tysiąclecia wymusi zamknięcie środkowej części tunelu. Od piątku, 9 kwietnia, wieczorem kierowcy skręcający w lewo z Al. Jerozolimskich będą kierowani na sąsiednią jezdnię.
Prace w rejonie Warszawy Zachodniej
Dotychczasowe prace budowlane w rejonie kolejowej stacji Warszawa Zachodnia wymagały wyłączenia z użytkowania dwóch peronów. Zmieniła się trasa dojścia z pętli autobusowej przy ul. Tunelowej na peron. Roboty w rejonie dworca oznaczają także zmiany w ruchu drogowym. Na początku roku wyłączony z ruchu został fragment ul. Tunelowej, a swoją lokalizację zmieniła pętla autobusów linii 103. Z kolei prace na wiadukcie nad al. Prymasa Tysiąclecia wymusiły w ubiegłym tygodniu zwężenie do dwóch pasów zachodniej jezdni tej arterii (prowadzącej w kierunku Al. Jerozolimskich).
Zmiana w tunelu
W kolejnym etapie prac, od piątku, 9 kwietnia, od godz. 21.00 planowane jest zamknięcie środkowej części tunelu w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia. Kierowcy, skręcający z Al. Jerozolimskich (od strony Włoch) w lewo w al. Prymasa Tysiąclecia, będą kierowani na sąsiednią jezdnię. Po wyjechaniu z tunelu pod rondem Zesłańców Syberyjskich przejadą na drugą jezdnię specjalnie wybudowanym łącznikiem.
Drugi pas tej jezdni będzie dostępny dla skręcających z Al. Jerozolimskich (od strony Śródmieścia) w prawo w al. Prymasa Tysiąclecia i dla jadących na wprost z ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. Dopuszczalna prędkość zostanie ograniczona do 40 km/godz.
Utrudnienia w tym miejscu potrwają do początku lipca. W kolejnych etapach planowane jest zamknięcie zachodniej, a następnie wschodniej części tunelu. Dla każdej części utrudnienia mają potrwać ok. dwa miesiące.
Modernizacja stacji
Kolejarze modernizują stację Warszawa Zachodnia, czyli stację obsługującą najwięcej pociągów w stolicy. W ramach inwestycji wybudowane zostaną dodatkowe perony, a wszystkie platformy, także te istniejące, będą zadaszone. Komunikację w obszarze stacji ułatwi kładka, która połączy Wolę i Ochotę. W połowie kwietnia rozpocznie się nasuwanie na wybudowane podpory elementów konstrukcji kładki. Całkowicie zmieni się także przejście podziemne – aby wybudować szersze przejście podziemne rozebrany zostanie fragment obecnego przejścia od strony ul. Tunelowej. Według zapewnień PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. inwestycja będzie skończona do 2023 r.
Fot. UM Warszawa