Jest zamówienie na budowę tramwaju na Winnicę
Warszawscy tramwajarze przygotowują się do przetargu na budowę ostatniego etapu trasy tramwajowej do Winnicy. Do potencjalnych wykonawców trafiło ogłoszenie o zaplanowanym przetargu.
Co zostanie zbudowane?
W ramach tego projektu Tramwaje Warszawskie wybudują przedłużenie trasy tramwajowej o długości blisko 1 km. Trasa pobiegnie od ul. Strumykowej do pętli Winnica. Inwestycji towarzyszyć będzie przebudowa dróg, powstaną także nowe chodniki i drogi dla rowerów. Torowisko będzie miało zieloną zabudowę, co oznacza że między szynami zaplanowane zostały rośliny. Na przystankach oraz samej na pętli Winnica, gdzie powstaną przystanki tramwajowo-autobusowe zainstalowane zostaną tablice z systemem informacji pasażerskiej. W tym miejscu pasażerowie będą mogli się wygodnie przesiąść z tramwajów do autobusów.
Dlaczego budowa tej trasy tramwajowej jest ważna?
Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom w ciągu około 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach. Już dziś jest to jedna z najbardziej popularnych tras tramwajowych. W ciągu roku z obecnego przystanku końcowego na Nowodworach tramwaje odjeżdżają aż 70 tysięcy razy! A przez most na Wiśle im. Marii Skłodowskiej-Curie w godzinach szczytu tramwaje przejeżdżają co półtorej minuty.
Terminy, koszty, przetarg
Wykonawcy, zainteresowani budową trasy tramwajowej już dziś dostali oficjalną informację o zaplanowanym terminie przetargu. Tramwaje Warszawskie, znając trudną sytuację na rynku budowlanym, korzystają z możliwości przewidzianej przez Prawo Zamówień Publicznych, opublikowały tzw. okresowe ogłoszenie informacyjne. W praktyce dzięki temu wykonawcy otrzymują więcej czasu na przygotowanie do przetargu, którego ogłoszenie zaplanowano na koniec listopada 2018. Inwestycja jest współfinansowana z środków UE. W planach warszawskich tramwajarzy budowa przedłużenia trasy tramwajowej do pętli na Winnicy potrwa 14 miesięcy.
Źródło i fot.: Urząd m.st. Warszawy