mobile

Już wiemy kto zadba o czystość w Parku Pięciu Sióstr na Ochocie.

15 listopada 2022 r. w Urzędzie Dzielnicy Ochota zostały uroczyście podpisane dwie umowy pomiędzy Dzielnicą Ochota m.st. Warszawy, a Spółdzielnią Socjalną Ochota na utrzymanie czystości.

informacja prasowa
Już wiemy kto zadba o czystość w Parku Pięciu Sióstr na Ochocie.

Umowy podpisali w imieniu urzędu Burmistrz Dorota Stegienka i Z-ca Burmistrza Grzegorz Wysocki, a w imieniu Spółdzielni Socjalnej Ochota - Piotr Smolaga – Prezes Zarządu i Krzysztof Jarmul – Prokurent.

Pierwsza umowa dotyczy utrzymania czystości (sprzątania powierzchniowego i opróżniania koszy) na terenie Parku Pięciu Sióstr. Obszar objęty umową zajmuje 7,61 ha.

Zakres prac obejmuje:

- odchwaszczanie skupin krzewów, krzewinek, rabat bylinowych i żywopłotów, wywóz chwastów;

- zamiatanie alejek parkowych, placów parkowych z wywozem zanieczyszczeń;

- zamiatanie alejki asfaltowej;

- zamiatanie schodów parkowych, wywóz zanieczyszczeń;

- sprzątanie powierzchniowe parku ze śmieci w tym opróżnianie koszy parkowych - 43 szt. (kosze oraz beczki przy skateparku);

 

- prace porządkowe różne (maksymalnie 100 roboczogodzin w trakcie trwania umowy)

 

Zestawienie powierzchni zieleni oraz nawierzchni

  • powierzchnia dróg z kostki brukowej, o nawierzchni żwirowej i mineralno-żywicznej, nawierzchnia skateparku - 70 ar

  • powierzchnia schodów - 0,4 ar

  • powierzchnia ścieżek asfaltowych (rolkowisko) - 25 ar

  • skupiny krzewów oraz rabaty bylinowe - 27 ar

 

Umowa obowiązuje od 1 grudnia 2022 r. do 30 listopada 2023 r.

 

I druga umowa - Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac związanych z utrzymaniem terenów niezagospodarowanych, poboczy dróg gminnych i innych terenów w Dzielnicy Ochota, w okresie od dnia 1 grudnia 2022 do dnia 30 listopada 2023 r.

Rodzaj i zakres prac wymaganych do wykonania obejmuje:

- sprzątanie terenów z wywozem zanieczyszczeń – przewidziane dla terenów wskazanych w wykazie;

- usuwanie zanieczyszczeń różnych z wywozem – w miarę potrzeb, według wskazań Zamawiającego.

- utrzymanie zimowe alejek – obejmuje utrzymanie i wywóz zanieczyszczeń oraz likwidację zimowej śliskości zapewniającą bezpieczne korzystanie z alejek;

- grabienie interwencyjne – wykonywane na terenach wskazanych przez Zamawiającego;

- inne prace porządkowe – np. dodatkowe sprzątanie wraz z wywozem, wykonywane w miarę potrzeb.

Może się pojawić pytanie dlaczego piszemy o tych standardowych umowach? – Otóż jest powód. Ważny powód! - Spółdzielnia Socjalna Ochota zatrudnia m. in. osoby z niepełnosprawnościami intelektualnymi. Poprzez zatrudnienie osób z trudnościami na rynku pracy (np. osoby niepełnosprawne, chorujące psychicznie, długotrwale bezrobotne) instytucja dająca spółdzielni zlecenia przyczynia się do włączenia tych osób w życie społeczno-gospodarcze. Daje im szanse na godne życie i pracę na miarę ich indywidualnych możliwości.  - Jest to, bezwzględnie, wartość dodana całego przedsięwzięcia.

W ten sposób oprócz korzyści wynikających z realizacji prac przewidzianych w podpisanych umowach dzielnica Ochota wspiera osoby niepełnosprawne, pomaga im godnie funkcjonować w społeczeństwie. I wydaje się, że w tym przypadku ten drugi aspekt jest nawet ważniejszy.

Przy okazji podpisania umów zaaranżowano krótką część artystyczną. Wystąpiły dwie członkinie Spółdzielni Socjalnej Ochota. Były utwory poetyckie i część muzyczna (utwory na flecie). Przedstawiciele dzielnicy otrzymali podziękowania – dyplomy. Naprawdę wzruszająca atmosfera.

To był bardzo ważny dzień dla Ochoty! To był bardzo ważny dzień dla samorządu terytorialnego.

fot. mat. własne

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda