Kładka między Wolą a Żoliborzem otwarta
Na miesiąc przed rocznicą otwarcia stacji Warszawa Powązki pasażerowie z Woli i Żoliborza zyskali dostęp do peronów przez kładkę. – Kłopot w tym, że mieszkańców nikt o tym nie poinformował – mówi radny pilotujący sprawę.
Jeszcze kilka dni temu dostępu do kładki przy przystanku kolejowym PKP Powązki strzegły stalowe ogrodzenia. Dziś już ich nie ma, a mieszkańcy okolic ul. Piaskowej i Burakowskiej, dzięki wykonanemu przez dzielnicę dojściu w ciągu ul. Przasnyskiej, nie muszą nadkładać drogi, by wsiąść do pociągu czy udać się na Żoliborz.
Jednak zarówno mieszkańcy, jak i reprezentujący ich radni zwracają uwagę, że zabrakło informacji o tym, że kładka została otwarta. – O tym, że zniknęły barierki dowiedziałem się przypadkiem. Skąd więc mają wiedzieć o możliwości skorzystania z niej mieszkańcy – pyta Krystian Wilk, który pilotuje sprawę dostępu do kładki od strony wolskiej. W tej sprawie przygotował kolejną interpelację, w której z pomocą burmistrza zwraca się do PKP PLK z prośbą informacje kiedy dokładnie obiekt został otwarty i dlaczego mieszkańcy Woli nie zostali o tym poinformowani.
W sprawie kładki, która przez prawie rok od otwarcia przystanku nie była dostępna dla mieszkańców Woli, interweniowały władze dzielnicy. – Po sierpniowej interwencji radnego Wilka ustaliliśmy, że uzgodnione przez PKP na etapie projektowania stacji rozwiązania, nie spełniają wymagań nadzoru budowlanego, gdyż nie zapewniają dostępu kładki do drogi publicznej – wspomina Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli. W tej sprawie odbyło się spotkanie w wolskim ratuszu, na którym padła propozycja, by PKP wybudowało dodatkowe połączenie pieszo - rowerowe po terenie kolejowym do ul. Powązkowskiej. – Wypracowane wspólnie rozwiązanie miało zapewnić otwarcie kładki i ułatwiłoby życie okolicznym mieszkańcom – podsumowuje Strzałkowski.
Przystanek Warszawa Powązki to drugi, po Warszawie Koło, nowy dodatkowy dostęp do kolei zbudowany na linii obwodowej. Inwestycja realizowana w ramach projektu „Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)”, współfinansowana jest z instrumentu CEF – Łącząc Europę. Wartość umowy wynosi 223 mln zł. Dofinansowanie z UE to około 85%.
Źródło: UD Wola