mobile
REKLAMA

Koniec z czarnym punktem na skrzyżowaniu Andersa, Anielewicza i Świętojerskiej

Jedno z najbardziej kolizyjnych skrzyżowań w centrum Warszawy wreszcie doczekało się przebudowy. U zbiegu Andersa, Anielewicza i Świętojerskiej trwają prace nad modernizacją sygnalizacji i zmianą organizacji ruchu. Ma być bezpieczniej – zwłaszcza dla pieszych i rowerzystów.

oprac. Alicja Jaryczewska
Koniec z czarnym punktem na skrzyżowaniu Andersa, Anielewicza i Świętojerskiej

Skrzyżowanie tych trzech ulic od lat uchodzi za miejsce szczególnie niebezpieczne na mapie stolicy. Tabliczka z napisem „WYPADKI. STÓJ” wciąż przypomina o tragicznej historii tego punktu. Od początku 2016 roku do stycznia 2025 roku odnotowano tu aż 18 zdarzeń drogowych, w tym jedno śmiertelne. Oprócz zarejestrowanych wypadków, dochodziło również do licznych kolizji, z których wiele nie trafiało do oficjalnych statystyk policyjnych. Wiele z nich, choć mniej groźnych, generowało koszty i utrudnienia, jak na przykład niedawne zderzenie dwóch aut pod koniec lutego, które wymagało interwencji pogotowia, straży pożarnej i policji..

Najczęstsze przyczyny to nieustąpienie pierwszeństwa oraz nieprawidłowy skręt w lewo, możliwy jedynie z ulic podporządkowanych – Anielewicza i Świętojerskiej. W obu przypadkach kierowcy muszą przeciąć dwa pasy ruchu z naprzeciwka, co sprzyja bocznym zderzeniom.

Jak wskazuje Zarząd Dróg Miejskich w odpowiedzi na te zagrożenia, w ramach przebudowy powstaną osobne pasy do skrętu w lewo na obu podporządkowanych ulicach. Manewr ten będzie odbywał się w sposób bezkolizyjny dzięki nowym sygnalizatorom.  Dodatkowo, w jezdni zostaną zamontowane czujniki wykrywające pojazdy oczekujące na skręt – zielone światło dla lewoskrętu zapali się tylko wtedy, gdy będzie to konieczne. Takie rozwiązanie skróci czas oczekiwania pieszych na zielone światło, zniechęcając do przechodzenia na czerwonym.

W ramach inwestycji ulica Andersa zostanie zwężona, aby zrobić miejsce na nową drogę rowerową. Nowa trasa rowerowa zostanie poprowadzona po zachodniej stronie Andersa, z kompletem przejazdów rowerowych na każdym skrzyżowaniu, co zapewni rowerzystom ciągłość i bezpieczeństwo podróży.

 

 

Źródło/fot. ZDM

 

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda