Metro na Bródnie – tarcza TBM Maria rozpoczęła pracę
W poniedziałek, 4 maja, od wczesnych godzin porannych trwały prace, związane z rozruchem wielotonowej maszyny TBM Maria. Tym samym rozpoczął się proces drążenia tunelu, łączącego powstającą stację Bródno z przystankiem Trocka. Postęp pracy tarcz będzie można śledzić w Internecie.
W połowie marca tarcze drążące Anna i Maria zostały opuszczone do szybów startowych na placu budowy przyszłej stacji Bródno. Od tamtej pory trwały przygotowania do rozpoczęcia przez nie pracy. Wszystkie systemy zostały poddane testom, a elementy niezbędne do ich nieprzerwanej pracy zostały dostarczone i podłączone.
Jako pierwsza rozpoczęła drążenie tarcza Maria. Film z operacji rozruchu tarczy można zobaczyć na profilu Miasta Stołecznego Warszawy na portalu Facebook.
Tak jak dotychczas, postęp prac tarczy będzie można śledzić na stronie Metra Warszawskiego. Informacje o przebytym dystansie będą aktualizowane co piątek.
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie inwestycji wartej 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Dokończenie odcinka wschodniego-północnego jest częścią projektu "Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru - etap III", który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.
Źródło: Metro Warszawskie Sp. z o.o.