Metro na Targówku nadal bez pozwoleń na użytkowanie
Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego ponownie stwierdził braki w dokumentacji nadesłanej przez Metro Warszawskie.
Budowa trzech stacji metra na prawym brzegu Wisły – C16 Szwedzka, C17 Targówek Mieszkaniowy i C18 Trocka – zakończyła się w maju. Od tamtej pory odbywają się przejazdy techniczne pociągów, pracownicy Metra (m.in. dyżurni czy ochrona) normalnie przychodzą tam do pracy, lecz stacje nadal nie zostały dopuszczone do użytku przez inspektorat budowlany.
Jak informuje w rozmowie z TVN Warszawa Ewa Filipowicz, rzeczniczka wojewody mazowieckiego, Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego stwierdził istotne braki w dokumentacji, którą nadesłało Metro Warszawskie, i wezwał spółkę do ich uzupełnienia. Rzeczone braki pojawiają się m.in. w oświadczeniach kierowników budowy, protokołach badań i sprawdzeń, czy rysunkach w projekcie budowlanym zawierających zmiany wprowadzone podczas budowy.
Pod koniec lipca ratusz zapewniał, że wszystkie braki w dokumentacji są uzupełniane na bieżąco, lecz według rzecznik wojewody, na pierwsze wezwanie do uzupełnienia dokumetacji nie otrzymano od razu odpowiedzi (jest na to 30 dni od otrzymania postanowień). Dopiero wtedy, gdy wniosek o pozwolenie na użytkowanie będzie kompletny, inspektorat ma 21 dni na przeprowadzenie kontroli.